וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אתה לא יכול להילחם בהם שחד אותם

בהנחיות חדשות שהועברו למפקדים בריטים באפגניסטן, מודה הצבא הבריטי שכשל בניסיון להילחם במורדים ומציע למפקדים בשטח לשחד לוחמים ולדבר עם אלו שיש להם "דם על הידיים"

כוחות הצבא הבריטי צריכים לשחד מתגייסים פוטנציאלים משורות הטליבן ב"שקים של זהב", כך עולה ממדריך לחיילים הבריטים שפורסם אתמול (שני). מפקדי הצבא מתבקשים בנוסף לדבר עם מנהיגי מורדים "עם דם על הידיים" בכדי לזרז את סיום הלחימה באפגניסטן.

ההוראות החדשות מופיעות בדפי הנחייה ללחימה במורדים שיועברו לכל מפקדי צבא בריטניה וקציניו. ב"טיימס" הלונדוני דווח, כי מדובר בשינוי אסטרטגי של צבא בריטניה לאחר שלוש שנים בהם הכוחות הבריטים ואלו של נאט"ו כשלו בניסיונותיהם להתגבר על לוחמי הטליבן במדינה. מומחים טוענים כי ההנחיות החדשות מהוות הודאה של הצבא הבריטי כי פעל באסטרטגיה מיושנת ללחימה במורדים, שהתבססה על הניסיון שצבר הצבא הבריטי בצפון אירלנד.

בהנחיה לגבי תשלום שוחד למורדים מציין המדריך החדש, כי על קציני הצבא לתת מספיק כסף בכדי למנוע מהמקומיים להצטרף לשורות הטליבן, שמשלם ללוחמיו 10 דולרים ליום. מייג'ור גנרל פול ניוטון, בכיר במטכ"ל הבריטי, הסביר כי "הנשק הטוב ביותר להלחם במורדים היא לא לירות בהם. במילים אחרות, יש להשתמש בשקים של זהב בטווח הקצר, בכדי לשנות את הדינמיקה באזור. אנחנו לא סתם נזרוק את הזהב עליהם, יש לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה".

הפרסומים על ההנחיות החדשות מגיעות בזמן שראש ממשלת בריטניה גורדון בראון מנסה לקבוע את הדרך הנכונה להסגת הכוחות של ארצו מאפגניסטן. אמש הצהיר בראון כי הוא מעוניין להתחיל בהעברת סמכויות במחוזות האפגנים לידי השלטון המקומי במהלך השנה הבאה, שתהייה שנת בחירות בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully