וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס שולח מסר לצ'אווס: אסור לשיר במקלחת

נשיא המדינה המבקר בארגנטינה התקבל בהפגנות קולניות ושלטים בהם כונה "פרס - חתן פרס נובל לרצח", אולם בשיחות עם מנהיגי המדינה הוא התעסק דווקא בנשיא ונצואלה

רויטרס

למסעותיו של נשיא המדינה שמעון פרס בדרום אמריקה היו צדדים חיוביים וחיוביים פחות. אתמול יצאו אלפי מפגינים לרחובותיה של בירת ארגנטינה, בואנוס איירס, במחאה נגד ביקורו במדינה של נשיא ישראל שמעון פרס. המפגינים נשאו כרזות ועליהן כתובות: "פרס - חתן פרס נובל לרצח" ו"התליין מכפר קנא". חלק מהמפגינים אף קראו להשמיד את ישראל. המפגינים ערכו תהלוכה לאורך שדרת הקונגרס בעיר וצעדו עד לבניין שגרירות ישראל, שנסגר בשעות אחר הצהריים המוקדמות והיה ריק מיושביו.

את ההפגנה האנטי-ישראלית ארגנו האיגודים המקצועיים, בראשותו של לואיס דה לויה, שעל פי מקורות יהודיים בבירת ארגנטינה, מקבל מימון מנשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס וממקורות אירניים. פרס עצמו התייחס בהומור לנשיא ונצואלה כאשר במהלך פגישה עם שר החוץ הארגנטיני חורחה טאינה אמר כי "יש לי הרבה הערכה לצ'אווס. ישנם הרבה נושאים שאני מסכים איתו. למשל, אני חושב שלא צריך לשיר במקלחת, כי זה גורם לבזבוז של מים".

הפנה נגד ישראל בזמן ביקור שמעון פרס בבואנוס איירס. רויטרס
הפנה נגד ישראל בזמן ביקור שמעון פרס בבואנוס איירס/רויטרס

מוקדם יותר דווקא זכה פרס לקבלת פנים לבבית מהנשיאה כריסטינה פרננדס דה-קירשנר. השניים דנו בין היתר בנושא הגרעין האירני, כשנשיאת ארגנטינה אמנם אמרה לו כי ארצה תומכת "בפיתוח גרעין לצורכי שלום, כפי שאנו עושים בעצמנו", אך לצד זה גם הביעה רצון לקדם את הסכם הסחר החופשי בין ישראל לארגנטינה. דה-קירשנר דיברה גם על תהליך השלום. "ביקרתי ברמאללה. אנחנו מכירים בזכות של הפלסטינים למדינה ובזכות של ישראל לחיות עם גבולות בטוחים" אמרה הנשיאה, "שלום במזרח התיכון זה הכרחי. נעשה הכל כדי לקדם שלום במזרח התיכון ולהביא לשתי מדינות זו לצד זו. אנחנו מחויבים לנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully