וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפשו את הנשים: הגרסה האירופית

"האדם המתאים לתפקיד הוא הרבה פעמים אישה", כתבו בכירות באיחוד האירופי, בצל הקושי של האיחוד למצוא נשים מועמדות לתפקידי הנשיא ושר החוץ של היבשת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה, לירז ליבנה)

גוברים הקולות באירופה הקוראים למנהיגי היבשת למנות אישה לתפקיד נשיא או שר החוץ של האיחוד האירופי.

ראשי 27 מדינות האיחוד מקווים לבחור את נושאי המשרות הבכירות ביבשת בכינוס שייערך בבריסל ביום חמישי, אך למרות ששמן של מספר נשים עלה ברשימת המועמדים, אין אחת שנחשבת למועמדת מובילה.

פרשנים טוענים שאי מינוי אישה לתפקיד בכיר עלול לפגוע במאמצי אירופה להציג את עצמה כמודרנית ודינמית ולזכות בתמיכתם של אירופאים רבים שרואים באיחוד גוף שאינו קשוב לחייהם היומיומיים.

"האדם המתאים לתפקיד הוא הרבה פעמים אישה", כתבו בתסכול נציבות אירופה מרגוט ווללסטרום ונילי קרוס, וסגנית נשיא הפרלמנט האירופי דיאנה ווליס במכתב שפורסם בעיתון הפיננשל טיימס. "מינוי אישה יהפוך את אירופה לעשירה יותר וייצוגית יותר ויקרב אותה אל אזרחיה. זה יכול לקרות, אבל נדרשות החלטות נועזות".

שבדיה, שמחזיקה בתפקיד נשיאות האיחוד, מובילה המאמצים למילוי המשרות, אך מתקשה למצוא מועמד שמוסכם על כל 27 המדינות. לטענתה שוויון בין המינים הוא חשוב אך רוב המדינות החברות לא הגישו את מועמדותן של נשים.

ראש ממשלת בלגיה הרמן ון רומפוי נחשב למועמד מוביל לתפקיד הנשיאות. גם ראש ממשלת בריטניה בעבר טוני בלייר מועמד, אך סיכויו נחלשו מאוד לאחד שהוא לא זכה לתמיכה של מפלגת הסוציאליסטים האירופאים, בת בריתה של מפלגת הלייבור.

בין הנשים שהוזכרו כמועמדות לתפקיד הנשיא או שר החוץ הן נשיאת לטביה בעבר ויירה ויקה-פרייברגה, הפוליטיקאית הצרפתית אליזבת גיוגו, ונציבת הסחר של האיחוד קת'רין אשטון הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully