וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתנגדת להכרזה חד צדדית של הפלסטינים

בעקבות כוונת הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון על מנת שתתמוך בהכרזה חד צדדית על מדינה, פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית תגובה, לפיה אינה תומכת במהלך

ארצות הברית אמרה היום (שני) שהדרך הטובה ביותר להקים מדינה פלסטינית היא לדבוק במשא ומתן בין הפלסטינים לישראלים. "אנחנו תומכים בהקמת מדינה פלסטינית, אבל אנחנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא באמצעות משא ומתן של שני הצדדים", אמר דובר מחלקת המדינה איאן קלי. קלי סירב לענות לשאלה האם תטיל ארה"ב וטו על ההכרזה במועצת הביטחון.

הדברים באים הדברים בתגובה לדבריו של יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, כי הרשות פנתה היום באופן רשמי למדינות האיחוד האירופי, בבקשה שיתמכו בכוונת הרשות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שזו תכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. "נפגשתי ברמאללה עם נציג האיחוד האירופי ועם 27 קונסולים של מדינות האיחוד, והעברתי להם בקשה רשמית לתמוך בפנייתנו למועצת הביטחון", אמר עריקאת.

"במהלך פגישתי עם נציגי האיחוד לא שמעתי מצדם התנגדות לצעד הפלסטיני", סיפר עריקאת. "התגובה הראשונית של מדינות האיחוד האירופי היתה חיובית. קיימנו מגעים עם אותן מדינות. יש הסכמה ושיתוף פעולה בנושא זה מצידן".

מוקדם יותר היום טענו שני סנאטורים אמריקאים שארצות הברית מתנגדת להכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית ותטיל וטו על הצעה כזו אם תובא להכרעת מועצת הביטחון של האו"ם. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו היום הסנאטרו ג'ון ליברמן וטד קאופמן המבקרים בישראל, הביעו השניים תמיכה בלתי-מסויגת בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully