וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בארגנטינה: לרדוף את הרוצחים האירנים

בביקור ראשון במדינה מאז נבחר לנשיא, התייחס פרס לפיגועים בשגרירות ישראל, שגבו את חייהם של 114 בני אדם. לדבריו, "הידיים הן ידי אירן, ויש לרדוף אחר הפושעים האיומים ולהסגירם"

"העולם יודע היטב מי עומד מאחורי הפיגועים האיומים בשגרירות ישראל בארגנטינה. אי אפשר להתבלבל בזהות הידיים – הידיים הן ידי אירן ויש לרדוף אחר הפושעים האיומים ולהסגירם". כך הצהיר הערב (שני) נשיא המדינה שמעון פרס בפגישה שקיים בארגנטינה עם הנשיאה קריסטינה פרננדז דה קירשנר.

הנשיא הוסיף כי "כל אדם בארגנטינה, כמו כל אדם בישראל, יודע שאדם שאחראי לרצח, הרג וטרור ומפתח נשק גרעיני להשמדה המונית מהווה סכנה מוחשית לשלום העולם". הנשיא הדגיש כי "שני אירועי הטרור הנוראיים שהיו בשגרירות ישראל ובמרכז הקהילה היהודית בבואנוס אייריס, שיד אירן היתה בהם, לא יישכחו. דמי 114 ההרוגים החפים מפשע ופצעי מאות הפצועים, שפצעיהם, אשר לא יגלידו לעולם, צועקים מהאדמה התמימה של ארגנטינה", אמר פרס. נשיאת ארגנטינה, דה קירשנר, אמרה כי מסיבת העיתונאים כי ארגנטינה הוציאה צו הסגרה נגד מבצעי הפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דמי 114 ההרוגים החפים מפשע ופצעי מאות הפצועים צועקים מהאדמה התמימה של ארגנטינה". הנשיא פרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני הפגישה עם הנשיאה, הניח נשיא המדינה זר על מצבת הזיכרון להרוגי הפיגוע בשגרירות ישראל ונפגש עם משפחות שכולות ועם ניצולי הפיגוע אשר אירע במרץ 1992. הם ביקשו כי יטיל את כובד משקלו למיצוי הדין עם הטרוריסטים שהרגו את יקיריהם.

בתוך כך, שגריר ישראל בבואנוס איירס עדכן את הנשיא פרס שארגנטינה דחתה את ביקורו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס למועד אחר, כדי שלא יהיה בסמוך לביקורו של פרס.

הנשיא שמעון פרס ונשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר. רויטרס
נשיא המדינה פרס ונשיאת ארגנטינה דה קירשנר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully