וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים: ארה"ב תטיל וטו על הכרזה פלסטינית

משלחת סנאטורים אמריקאים, המבקרת בישראל, הבהירה כי ארצם תתנגד להכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית. הסנאטור ג'ו ליברמן: "רק מו"מ יביא ליישוב הסכסוך"

ארצות הברית מתנגדת להכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית ותטיל וטו על הצעה כזו אם תובא להכרעת מועצת הביטחון של האו"ם. כך לפחות טענו הערב (שני) סנאטורים אמריקאים, המבקרים בישראל ונוטלים חלק בפורום סבן בירושלים. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו, הביעו הסנאטורים תמיכה בלתי-מסויגת בישראל.

הסנאטור ג'ו ליברמן, לשעבר חבר המפלגה הדמוקרטית, אמר כי יישוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני יושג אך ורק באמצעות משא ומתן. לדברי הסנאטור הדמוקרטי טד קאופמן, היוזמה הפלסטינית היא "בזבוז זמן", מאחר שארצו לא תיתן לנושא לעלות לדיון באו"ם.

חברי המשלחת סיפרו כי בפגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא שב והביע את נכונותו לפתוח במשא ומתן מיידי וללא תנאים מוקדמים עם הפלסטינים. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראם ציין כי על מדינות ערב לעודד את הפלסטינים להיכנס למשא ומתן עם ישראל, ולא לנקוט בצעדים חד צדדיים.

כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם הדנה במצב בעזה. AP
מועצת הביטחון תאשר הסנקציות על אירן?/AP

גם ביחס לגרעין האירני היתה תמימות דעים בקרב חברי המשלחת. הם הסכימו, כי מתקצר לוח זמנים לפעולה נגד התגרענותה של אירן, וכי ארה"ב מחויבת לנושא. הסנאטור ליברמן אמר כי הוא תמך בהחלטת נשיא ארה"ב ברק אובמה לפנות לאירן ללא תנאים מוקדמים, אך "ניתן לומר היום כי אירן נכשלה לחלוטין במבחן, והזרקור מופנה כעת אליה".

"ברור מאי פעם כי הממשל האירני לא יעצור את תוכנית הגרעין, אלא אם הוא יידע כי הממשל שלהם בסכנה", הוסיף ליברמן. "מהסיבה הזו, בשנה הבאה נצטרך לנקוט אסטרטגיה שונה מזו שנקטנו בשנה הנוכחית. אסור לנו לשלול את המשך הדיאלוג עם אירן, אבל עד שהם יוכיחו כי הם מוכנים לדבר ברצינות, עלינו להמשיך להפעיל עליהם לחץ".

ליברמן אמר שהדרך ללחוץ על אירן היא "באמצעות החרפת הסנקציות ושקילת אפשרויות נוספות עם הקהילה הבינלאומית". אף שהמסקנה של ליברמן היא שהפנייה האמריקאית לאירנים נתקלה ב"אגרוף קמוץ", הוא הדגיש, כי "עלינו לפעול בצורה שלא תפגע בעם האירני. במאבק בין הקיצוניים למתונים ברור באיזה צד אנחנו, ועלינו לתמוך בהם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully