וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לכימיקלים משנה את הרגלי המשחק של בנים

בנים שנחשפו ברחם לרמות גבוהות של כימיקליים שמצויים במוצרים פלסטיק רכים עשויים להציג התנהגות גברית ברמה נמוכה יותר מבנים אחרים, כך לפי מחקר חדש

מחקר חדש מצא שבנים שנולדו לאמהות שבשתן שלהן נמצאו רמות גבוהות של כימיקלים ממשפחת פתלטים (Phthalates) נטו פחות להציג התנהגות גברית כמו משחק בצעצועים גבריים, או השתתפות במשחקי התגוששויות.

לפי החוקרת הראשית של המחקר, ד"ר שיינה סוואן, גינקולוגית מאוניברסיטת רוצ'סטר שבארה"ב, הכימיקל המדובר חוסם את פעילות ההורמונים הגבריים, כמו טסטוסטרון, שעשויים לשנות את ההתפתחות הגברית של המוח.

הפתלטים אמנם נאסרו לשימוש בצעצועים לילדים עקב החשש מהסכנות הטמונות בהם, אך הם עדיין מצויים במוצרים ביתיים כמו רצפת ויניל, וילונות מקלחת ושקיות פלסטיק ומוצריי היגיינה אישית כמו סבון וקרמים.

ד"ר סוואן הוכיחה בעבר שלחשיפה של עוברים לכימיקלים הללו יש השפעה קלה על הגודל והאנטומיה של איברי המין של בנים, אולם המחקר החדש מוכיח השפעה גם על התפתחות המוח. במחקר, שמפורסם היום בז'ורנל הבינלאומי לאנדרולוגיה, נבדקה רמת הפתלטים בדגימות שתן של נשים בשבוע ה-28 להריונן. עוד נמצא, שבנות לא הושפעו מהחשיפה לפתלטים.

בתגובה למחקר מסרה מועצת הכימיקלים האמריקאית: "החוקרים הטו את התוצאות על ידי שימוש באימהות מהמחקר הקודם שלהם. האמהות הללו עשויות לחשוש יותר מההתנהגות של בניהן מכיוון שד"ר סוואן חזרה שוב ושוב שהחשיפה לפתלטים היא מקור לחשש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully