וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב באפגניסטן מתנגד לתגבור כוחות

השגריר הזהיר מפני שליחת עוד חיילים אמריקאים למדינה לפני הנשיא חמיד קרזאי יצליח להתמודד עם השחיתות במדינה. ההחלטה על תגבור הכוחות עדיין לא התקבלה בממשל האמריקאי

שגריר ארה"ב בקאבול, קרל אייקנברי, הזהיר מפני שליחת עשרות אלפי חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן, לפני שנשיא המדינה חמיד קרזאי יוכיח שבכוונתו להתמודד עם השחיתות במדינה. במקביל, הודיע היום (שני) משרד הפנים של אפגניסטן במסיבת עיתונאים על הקמת גוף חדש שייאבק בשחיתות ויחקור חשדות נגד בכירים בממשל.

אייקנברי שימש בעבר מפקד כוחות צבא ארה"ב באפגניסטן, וב"ניו יורק טיימס" דווח, כי בשבוע שעבר שלח לוושינגטון שני מברקים בהם הביע דאגה מההצעות לשלוח עד 40 אלף חיילים נוספים, בה בעת שממשלת קרזאי מואשמת בחוסר תפקוד ושחיתות. המברקים נחשפו בישיבה שקיים הנשיא ברק אובמה לדיון במלחמה, שבחנה את ארבע האופציות הסופיות לפריסת תגבורת של הכוחות במאמץ למנוע תבוסה מול הטליבן.

שלוש מהאפשרויות נוקבות במספרים ספציפיים של חיילים שיישלחו. אפשרות אחת קוראת לתוספת של 20-25 אלף חיילים, אפשרות שנייה קוראת לשלוח כ-30 אלף חיילים (בה תומכים שרת החוץ הילרי קלינטון, ראש המטות המשולבים האדמירל מייק מאלן ושר ההגנה רוברט גייטס), ואפשרות שלישית תואמת את דרישתו של הגנרל סטנלי מקריסטל לשלוח עוד 40 אלף חיילים. בכירים בממשל אמרו כי אופציה רביעית נוספה רק באחרונה, אך לא פירטו מהי.

דעתו של שר ההגנה גייטס צפויה להיות בעלת השפעה מכרעת על החלטת אובמה. עם זאת בכירים בממשל מזכירים שיועצים אחרים כמו סגן הנשיא ג'ו ביידן וראש סגל הבית הלבן רם עמנואל, עדיין מחזיקים בעמדה ספקנית לגבי התועלת שבתגבור הכוחות באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully