וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם רוצים למגר את הרעב בלי לשלם

ועידת המזון הבינלאומית נפתחה ברומא במטרה לגייס תמיכה למיגור הרעב ברחבי העולם. המנהיגים שהשתתפו בכינוס פיזרו הבטחות רבות לגבי גיבוש אסטרטגיה למען המטרה אך עדיין לא פיזרו כסף

מנהיגים מרחבי העולם התכנסו היום (שני) ברומא כדי להשתתף בוועידת המזון של האו"ם. כבר בדיון הראשון סיכמו המנהיגים כי תגובש אסטרטגיה חדשה למאבק ברעב העולמי, ממנו סובלים כמיליארד בני אדם, אך לא התחייבו לתרום סכומי כסף למאמץ.

נציגי המדינות הקריאו הצעת החלטה שגובשה בטרם הכינוס של סוכנות המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), אשר זכתה לתמיכה גורפת. כל נציגי הקהילה הבינלאומית התחייבו להגדיל את תרומתם לפיתוח החקלאות במדינות עניות, כדי שיותר ממיליארד רעבים יוכלו לשרוד ולהתקיים בכבוד. עם זאת, אף מדינה לא התחייבה לסכומים מדוייקים.

סוכנות המזון והחקלאות מעריכה שיש להגדיל את ייצור המזון בעולם ב-70 אחוזים על מנת להאכיל את כל האנושות בשנת 2050, מאחר שעד אז צפויים להיות בעולם 9.1 מיליארד בני אדם. כדי לממש יעד זה דרושה השקעה של 44 מיליארד דולרים מדי שנה בחקלאות של מדינות עניות. לשם השוואה, ההשקעה העולמית כיום בנושא זה עומדת על 7.9 מיליארד.

מנהלי הסוכנות הביעו תקווה שהמדינות השונות יחתמו על הכרזה המתחייבת לחסל את תופעת הרעב עד 2025, אולם לצעד זה לא הושגה הסכמה. במקום זאת הם רק שבו על ההכרזה שנוסחה לפני תשע שנים, לפיה מספר הרעבים בעולם יצטמצם בחצי עד 2015.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר בנאומו מול משתתפי הכינוס כי המדינות העשירות בעולם חייבות להוביל את המאבק למען הרעבים. "בעולם יש די והותר מזון לכלל האנושות. עם זאת, כיום, יש יותר ממיליארד רעבים. זה לא מקובל".

מנהיגי המדינות המפותחות לא הופיעו בכינוס ברומא לשמוע את דברי באן. בין ראשי המדינות שכן הגיעו היו נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, ומנהיג לוב, מועמר קדאפי. האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, צפוי לנאום בפני המשתתפים בהמשך הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully