וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפט נגד ברלוסקוני נפתח ונדחה שוב

אחרי ביטול חסינותו נאלץ ראש ממשלת איטליה לחזור לספסל הנאשמים ולעמוד בפני אישום בהעלמת מס. בית המשפט נעתר לבקשת עורכי דינו ודחה את הדיון הבא ל-18 בינואר

בית המשפט במילאנו פתח מחדש הבוקר (שני) את הדיונים בעניינו של ראש ממשלת איטליה הנאשם בהעלמת מס - ודחה את המשפט פעם נוספת. משפטו של סילביו ברלוסקוני הושעה עם בחירתו לראשות הממשלה לפני שנה וכעת התחדש עם הסרת חסינותו.

במשפט שנפתח היום נאשם ברלוסקוני בהונאת מס ועבירות חשבונאיות בעסקה לרכישת זכויות שידור על ידי החברה "מדיה-סט" שבבעלותו. ברלוסקוני טוען לחפות, ולמרות שהורשע כבר בעבר בעבירות שונות, הוא תמיד זוכה אחרי שערער. ראש הממשלה כלל לא הגיע לפתיחת הדיונים והודיע כי עליו להשתתף בפתיחת ועידת המזון של האו"ם שנערכת היום ברומא.

עורכי דינו של ברלוסקוני ביקשו לדחות את המשך הדיונים בטענה כי הוא עסוק בניהול המדינה. השופט קיבל את בקשתם והורה לדחות את הדיון הבא ל-18 בינואר. ברלוסקוני בן ה-73 עומד לדין לאחר שבית המשפט העליון של איטליה ביטל את חסינותו. שופטי העליון פסקו שחוק החסינות שאושר מיד עם כניסתו לכהונה שלישית בתפקיד ראש הממשלה, מנוגד לחוקה ולפיכך לא תקף. פסק הדין סלל את הדרך לפתיחתם מחדש של שני משפטים שתלויים ועומדים נגד איל ההון שהיה למנהיג המרכז-ימין, ואשר הושעו בעקבות החוק שיזם. ב-27 בינואר ייפתח מחדש המשפט השני שלו, בו הוא נאשם במתן שוחד לעורך דין הבריטי דיוויד מילס, כדי שימסור עדות שקר כדי להגן על עסקיו.

בראיון טלוויזיוני שנערך מוקדם יותר החודש אמר המנהיג הנאשם כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו, גם אם יורשע בשחיתות. הוא חזר על עמדתו כי ההאשמות נגדו נובעות ממניעים פוליטיים והרגיע: "העם תומך בי. אני עדיין מאמין בקיומם של שופטים רציניים שפוסקים ברצינות ומתבססים על עובדות", אמר בהתייחסו לשופטי ארצו. "אם אורשע במשפט זה יהיה עיוות כל כך גדול של האמת, שארגיש מחויבות גדולה עוד יותר להישאר בתפקידי ולהגן על הדמוקרטיה ושלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully