וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה הגיע לביקור היסטורי בסין

נשיא ארה"ב צפוי לדון עם בכירים סינים על סוגיית הגרעין האירני והצפון קוריאני ובדרכים להתמודד עם בעיות האקלים. בסין נערכו לקראת הביקור ואסרו על מכירת חולצה שעלולה להעליב את אובמה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידו גוראל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נחת היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה בשנחאי, במסגרת ביקורו במדינות אסיה. הביקור של אובמה בסין נערך במסגרת מאמציו להידוק הקשרים בין ארצו לבין המעצמה האסייתית. הוא צפוי לערוך סבב פגישות עם נשיא סין הו ז'ינטאו ובכירים בממשלתו, בהן ידונו בין היתר בקשרים הכלכלים בין המדינות ובסוגיות בינלאומיות דוגמת שיחות הגרעין עם אירן וצפון קוריאה והמלחמה בהתחממות הגלובלית ובעיות האקלים. מחר צפוי נשיא ארה"ב לקיים "שיחה פתוחה" עם צעירים סינים ואף ינסה לפגוש את אחיו למחצה, מרק נדסאנג'ו, המתגורר בסין.

אובמה הצהיר אמש כי ארצות הברית תפעל להרחבת שיתוף הפעולה עם סין והזהיר מפני "ההגבלות" בתלות בצרכנים האמריקאים ובייצוא האסייתי כמנוע לצמיחה העולמית. "אחד השיעורים החשובים שלמדנו מהמיתון הנוכחי הוא שהתלות בצרכנים האמריקאים והייצוא מאסיה כמנוע צמיחה הם מוגבלים," אמר אובמה. "הגענו כעת לאחת מאותן נקודות מפנה נדירות בהיסטוריה שבהן יש לנו את ההזדמנות לבחור בדרך אחרת".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נוחת בסין. רויטרס
"ארצות הברית לא תפעל להגביל את סין". אובמה נוחת בסין/רויטרס

"אני יודע שישנן שאלות רבות לגבי הדרך שבה ארצות הברית תופסת את ההתפתחות של סין", אמר אובמה בנאום שנשא. "בעולם מקושר, כוח אינו צריך להישמר רק בצד אחד, ואומות לא צריכות לחשוש מההצלחה של אחרות". אובמה הבטיח שארצות הברית תיגש לסין "תוך כדי התמקדות באינטרסים שלנו", והודה בחשיבות שבמציאת "שיתוף פעולה מעשי."

אובמה אף שיבח את סין על תפקידה בהחייאת הכלכלה העולמית, ותרומתה ליציבות באזור. "השותפות הסינית התגלתה כמהותית במאמצינו להתניע את הכלכלה. סין תרמה לביטחון וליציבות באפגניסטן ובפקיסטן", הוסיף הנשיא. לדבריו, ארצות הברית לא תפעל "להגביל את סין" אך "היא לא תהסס" לקרוא לסין לכבד את הדת והתרבות של אנשים.

לקראת ביקורו של אובמה במדינה הקומוניסטית אסרה הממשלה המקומית על מכירתה של חולצה שהם חוששים שתעליב את האורח. ברשת CNN דווח, כי החולצה מציגה את נשיא ארצות הברית כשהוא לבוש במדים הזהים לאלו של המנהיג הסיני הנערץ מאו צ'ה טונג תחת הכיתוב "אוב-מאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully