וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייקור תעריפי המים יפגע בשכבות החלשות"

הביטוח הלאומי יוצא כנגד הייקור הצפוי בתעריפי המים וקורא להביא את ההחלטה לדיון בממשלה. השר הרצוג: "העלאת תעריפי המים היא בבחינת גזירה שהשכבות החלשות לא יוכלו לעמוד בה"

המוסד לביטוח לאומי הודיע היום (ראשון) כי הוא דורש דיון בממשלה על העלאת תעריפי המים, שכן הייקור עלול לפגוע בשכבות החלשות. חישובים שנערכו במינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי מלמדים כי ההוצאה הממוצעת של משפחה בישראל על מים, קודם להתייקרות הצפויה של כ-40% בשנת 2010, עמדה על 114 שקל לחודש, ואילו ההתייקרות צפויה להגדיל את ההוצאה בכ-46 שקל.

לנוכח ממצאים אלה הודיע שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק הרצוג כי ידרוש דיון בממשלה על ייקור המים, ועל ההשלכות הצפויות ממנו על השכבות החלשות.

מס הבצורת יגיע לבג"ץ

השר הרצוג אמר כי "ההחלטה השרירותית על העלאת תעריפי המים, התקבלה מבלי שהתקיימה כל היוועצות או דיון עם משרד הרווחה והביטוח הלאומי כדי להבין לעומק את המשמעות וההשלכות של גזירה זו. זה לא סביר ולא קביל. המים הם מצרך חיוני, בסיסי ויומיומי. העלאת תעריפי המים היא בבחינת גזירה שהשכבות החלשות לא יוכלו לעמוד בה. נתוני המוסד לביטוח לאומי רק מחזקים את ההערכה כי החלטה זו תעמיק את העוני ותוביל משפחות רבות, קשישים ומיעוטי יכולת למצוקה כלכלית קשה".

ביום חמישי שעבר הושגה הסכמה בין משרדי הממשלה להקפיא את ההיטל מ -1 בינואר 2010 עד 14 באפריל. עם זאת, מאותו תאריך (ינואר) יעלו מחירי המים ב- 25 אחוז, ביולי הם יעלו ב- 13 אחוז נוספים ובינואר 2011 בעוד שני אחוז.

בתוך כך, הודיעה הבוקר חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) כי תעתור לבג"ץ נגד היטל הבצורת. בעתירה, תדרוש חברת הכנסת לחייב את הממשלה להקפיא את מס הבצורת ללא הגבלת זמן, להפסיק את גבייתו באופן מיידי ולהשיב את הכספים שכבר נגבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully