וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט האירני: אובמה גרוע כמו בוש

עלי לריג'אני טען כי פעולותיו של נשיא ארצות הברית מעידות עליו כי הוא אינו טוב יותר מקודמו. "כל השינויים עליהם דיבר היו רק סימנים מטעים", האשים יו"ר הפרלמנט

יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני אמר היום (ראשון) שהצעדים האמריקאים לחידוש הסנקציות נגד אירן והניסיון להחרים גורד שחקים בניו יורק שנקשר לאירן, מוכיחים שנשיא ארצות הברית ברק אובמה אינו טוב יותר מקודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש. דבריו הם תגובה לתביעה שהוגשה בניו יורק להעביר לידי ארצות הברית את השליטה בבניין בעיר, שלטענת התובעים נמצא בבעלות חברות שמעבירות באופן לא חוקי כספים לממשלה האירנית.

"אחרי שנה של נאומים וסיסמאות חסרות בסיס, זה מביש לראות שההתנהגות של הנשיא הזה והגישות שלו אינן שונות משל קודמו", אמר לריג'אני בפרלמנט בטהרן, כאשר חלק מהנבחרים ענו לו בקריאות "מוות לאמריקה".

"הארכת ההגבלות והסנקציות נגד האומה האירנית בשנה נוספת, וחסימת החשבונות והנכסים של קרן אלווי באמריקה, מראות כמה עמוקים היו השינויים בארה"ב", ציטטה סוכנות הידיעות הידיעות באירן את לריג'אני.

ברק אובמה ודמיטרי מדבדב בסינגפור. רויטרס
"אירן לא מסוגלת לומר כן למה שכולם מכנים גישה יצירתית ובונה". אובמה ומדוודב/רויטרס


כמו כן האשים יו"ר הפרלמנט את הממשל האמריקאי ב"פעולות ילדותיות" אחרי הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות אירן ביוני האחרון וב"הצעות בלתי הגיוניות" בנוגע לתוכנית הגרעין. "זה מוכיח כי השינויים שעליהם דיבר אובמה היו לא כלום מלבד סימנים מטעים", אמר.

היום הבהיר אובמה כי הזמן לשיחות דיפלומטיות מול טהרן מתחיל לאזול. "למרבה הצער, לפחות עד כה, נראה כי אירן לא מסוגלת לומר כן למה שכולם מכנים גישה יצירתית ובונה", אמר הנשיא בתום הפגישה עם עמיתו הרוסי, דמיטרי מדוודב, בסינגפור. מדבדב רמז אף כי אם השיחות לא יהיו חיוביות, ייתכן שיהיה צורך "בצעדים נוספים", רמז ראשון להחרפת הסנקציות. "תודות למאמץ משותף, השיחות עם אירן לא נעצרו", הדגיש. "אבל אנחנו לא לגמרי מרוצים מהקצב בו המגעים מתקדמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully