וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתגייס למען ראש האופוזיציה במיאנמר

במפגש נדיר שנערך בשולי הפורום הכלכלי בסינגפור פנה הנשיא האמריקאי לראש ממשלת מיאנמר וביקש שישחרר אסירים פוליטים, בהם גם אסירת המצפון אונג סאן סו-צ'י

נשיא ארצות הברית קרא היום (ראשון) לחונטה הצבאית השולטת במיאנמר לשחרר את מנהיגת האופוזיציה הכלואה אונג סאן סו-צ'י. ברק אובמה מסר את בקשתו במפגש נדיר עם ראש ממשלת מיאנמר, הגנרל תין סיין, בשולי הוועידה הכלכלית בסינגפור.

אובמה הופיע היום בפני הפורום לשיתוף פעולה כלכלי של מדינות מזרח אסיה (APEC), בו חברה גם מיאנמר. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר לעיתונאים כי הנשיא ביקש ממנהיג מיאנמר לשחרר את סו צ'י, זוכת פרס נובל לשלום, השוהה במעצר בית מזה 14 מתוך 20 השנים האחרונות. כמו כן, הוא קרא לשחרר אסירים פוליטים נוספים. "אובמה העלה את הנושא באופן ישיר מול הממשלה", אמר גיבס בהתייחס לשיחת הנשיא עם תין סיין.

מנהיגי מדינות המערב סירבו זה עשרות שנים לנהל שיחות ישירות עם עמיתיהם במיאנמר, לאור הדיכוי החריף של התנועה הדמוקרטית במדינה. אובמה ומנהיגי APEC צפויים לפרסם הודעה מסודרת בתום הכינוס, בה יוקדש חלק מרכזי למצב במיאנמר.

ההערכה היא שלמרות ההצהרות, ההודעה המשותפת לא תכלול קריאה אמריקאית לשחרור אסירים פוליטים, בהם סו צ'י. אולם פנייה אישית מאובמה לראש הממשלה עשויה להשפיע עוד יותר מהכרזה דיפלומטית. ממשלת מיאנמר הודיעה כי בכוונתה לערוך בחירות בשנה הבאה במסגרת שורת רפורמות דמוקרטיות שהיא מובילה. רבים במערב מטילים ספק ברצינות ההודעה, בין היתר, משום שהחונטה הצבאית סירבה לומר האם סו צ'י תוכל להשתתף בבחירות והיא עדיין מסרבת להכיר בתוצאות הבחירות מ-1990, בהן זכתה מפלגתה של סו-צ'י לניצחון מוחץ.

אובמה התייחס למעמדה של סו-צ'י גם במהלך מסעו ביפן. "למרות שנים של כוונות טובות, לא עיצומים מצדנו או הידברות מצד גורמים אחרים הצליחו לשפר את חיי העם הבורמזי. לכן אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם ההנהגה, כדי להבהיר לה שהעיצומים יישארו על כנם, כך שיינקטו צעדים ברורים לעבר הדמוקרטיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully