וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: לפלסטינים נמאס מהדשדוש הישראלי

לדברי יו"ר צוות המו"מ הפלסטיני, בשל הקיפאון המדיני תפנה הרשות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתכיר בקיומה של מדינה פלסטינית. "אנחנו לא מאמינים שישראל באמת מעוניינת בפתרון שתי המדינות"

יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את ישראל, על רקע הקיפאון המדיני. בראיון לגלי צה"ל אמר עריקאת: "נמאס לנו מדשדוש הרגלים שלכם. אנחנו לא מאמינים שאתם באמת מעוניינים בפתרון שתי המדינות". הוא הסביר כי בשל כך מתכוונת הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 1967.

"המטרה היא לשמר את התקווה בלבבות הפלסטינים", אמר עריקאת בראיון. "18 שנה אנחנו אומרים לעמנו שרק מו"מ לשלום ישיג תוצאות, אבל 18 שנה עברו ולא קרה כלום. הגיע הזמן שאני, כאזרח פלסטין, אוכל לנסוע בשקט עם הדרכון שלי לתל אביב ולבקר אתכם".

לדבריו, "ישראל ממשיכה בכיבוש ואינה מוכנה לחזור לשולחן המש ומתן. היא מקיימת את ההתנחלויות ומוסיפה לבנות בשטחים. המצב הזה אינו יכול להימשך. אנחנו חייבים להגיע לפתרון של שתי מדינות". הוא הוסיף, כי אם פתרון כזה לא יושג, תהיה זו אשמתה של ישראל.

"לנו פשוט נמאס", אמר יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני. "נמאס לאבו מאזן להיות אחראי על סילוק הביוב בשטחים ועל תשלום משכורות. הגיע הזמן שישראל תאמץ ברצינות ובכנות את פתרון שתי המדינות".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הבוקר, כי חלום ההכרזה על מדינה פלסטינית עצמאית הוא כבר "מציאות חיה" בתודעה של העם הפלסטיני. בהודעה שפרסם לרגל יום העצמאות הפלסטיני ה-21, שהוכרז בשנת 1988 באלג'יריה על ידי יאסר ערפאת, קרא אבו מאזן לכל מדינות העולם להגביר את מאמציהם ולתמוך בסיום הכיבוש ובהשגת עצמאות לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully