וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אנחנו לא מפחדים מצפון קוריאה"

הנשיא האמריקאי התייחס בנאומו בטוקיו לסירובה של צפון קוריאה להמשיך בשיחות בנושא פירוקה מגרעין. "נמשיך לשלוח מסר ברור באמצעות מעשים ולא רק מילים"

הנשיא האמריקאי ברק אובמה העורך בימים אלה סיור נשיאותי באסיה נשא דברים היום (שבת) בטוקיו. אובמה גם התייחס לנושא החימוש הגרעיני בעולם ואמר כי הוא קורא לעולם נקי מנשק גרעיני, אך הבהיר כי כל עוד מדינות רבות יחזיקו בידיהן בנשק כזה, גם ארצות הברית תמשיך להחזיק בנשק גרעיני "חזק ואפקטיבי". עם הנשק הזה, אמר אובמה, תוכל ארצות הברית להגן על בנות בריתה, ובהן דרום קוריאה ויפן, ברומזו לאיום הצפון קוריאני המתמשך על השתיים.

אובמה התייחס לצפון קוריאה גם ישירות ואמר כי על המדינה ה'לא צפויה' לחזור לשיחות הרב-צדדיות בנושא פירוקה מגרעין, והביע גם את נכונותו לעבוד מולם בדיפלומטיה ישירה. "אנחנו לא מפחדים מאיומים, ונמשיך לשלוח מסר ברור באמצעות המעשים שלנו ולא רק המילים שלנו: סירובה של צפון קוריאה לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות יוריד את רמת הביטחון - ולא יעלה אותה".

בנאומו אמר אובמה גם כי על העולם להעמיק את הדיאלוג עם סין ולא לנסות לרסן את כוחה המתעצם של המעצה האסייתית, אבל הדגיש כי על כל המדינות לכבד את זכויות האדם, ברומזו למצב זכויות האדם הקשה במדינה ובפרט בטיבט.

עוד התייחס אובמה לנושא הקשרים עם מיאנמר (בורמה לשעבר), ואמר כי למיאנמר יש סיכוי לחדש ולהיטיב את הקשרים עם ארצות הברית, אך זאת רק בתנאי שתעבור רפורמה דמוקרטית בממשל ותשחרר את האסירים הפוליטיים המוחזקים במדינה, ביניהם מנהיג האופוזיציה אאונג סן סו קיי. מחר ייפגש אובמה עם ראש הממשלה המיאנמרי, כחלק מפגישה שיקיים עם מנהיגי המדינות הדרום מזרח אסיתיות בסינגפור.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully