וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הציע לברזיל סיוע בארגון האולימפיאדה

נשיא המדינה הציע לוועד האולימפי של ברזיל סיוע ישראלי בארגון האולימפיאדה בריו דה ז'נרו ב-2016. ברזיל הביעה נכונות לשיתוף הפעולה

נשיא המדינה שמעון פרס הציע הערב (שישי) סיוע ישראלי בארגון אולימפיאדת ריו שתיערך בברזיל בשנת 2016. בפגישה עם מושל מדינת ריו, ראש העיר של ריו וראש הועד האולימפי של ברזיל אמר פרס כי ישראל יכולה לעזור כמו שעזרה בארגון האולימפיאדות בבייג'ין ובאתונה. בגלי צה"ל דווח כי הועד האולימפי בברזיל הביע נכונות לקיום שיתוף פעולה בעיקר בתחומי הביטחון והתשתיות.

פרס עוסק בזמן ביקורו בדרום אמריקה בקידום עסקאות כלכליות וצבאיות. בית הנבחרים של ברזיל אישרר ביום חמישי את הסכם הסחר החופשי בין השוק המשותף של גוש מדינות דרום אמריקה (מרקוסור) לבין ישראל, זאת כמחווה לנשיא המדינה שמעון פרס העורך בימים אלה ביקור דיפלומטי רשמי במדינה.

על פי ההסכם, שכבר נחתם בעבר אך כעת אושר ע"י הפרלמנט, תנהל ישראל יחסי סחר חופשיים עם ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי ופרגוואי המרכיבות נכון להיום את גוש המרקוסור ומנהלות ביניהן סחר חופשי ללא מכסים והגבלות. בימים אלה מצויות גם מדינות אחרות בדרום אמריקה, בהן ונצואלה, קולומביה, צ'ילה ואקוודור בשלבים שונים של הצטרפות לברית הכלכלית.

במסגרת עיסקה נוספת שנחתמה על ידי פרס בברזיל, תקנה ברזיל מהתעשייה האווירית מל"טים בהיקף של 250 מיליון דולר. המל"טים צפויים לשמש את ברזיל לצורך אבטחת האולימפיאדה שתיערך בריו דה ז'נירו ב-2016 וכן למניעת הברחות במשולש הגבולות עם פרגוואי וארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully