וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: "גילינו כמות גדולה של מים על הירח"

לאחר שפוצצו טיל על הירח בחודש שעבר אומרים מדענים בנאס"א כי בניתוח הממצאים לאחר הפיצוץ התגלו כמויות משמעותיות של מים במכתש קבאוס שנמצא ליד הקוטב הדרומי של הירח

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הודיעה הערב (שישי) כי הצליחה לגלות כמויות משמעותיות של מים בקוטב הדרומי של הירח. התגלית בוצעה באמצעות טיל שפגע בירח וחשף את המים שמכילה הקרקע. נאס"א מתכוונת לבנות תחנת מחקר על הירח בשנת 2020 וגילוי זה צפוי לתת רוח גבית לפרויקט.

"אנחנו חושפים את הסודות של שכננו הקרוב ביותר ובכך את סודותיה של מערכת השמש", אמר המדען הראשי לענייני הירח של נאס"א מייקל ווארגו. המדענים אמרו כי אם יתגלה כי המים הם בני כמה מליוני שנים ניתן יהיה לקבל מידע על הצורה בה נוצרה מערכת השמש. המדענים הוסיפו כי אם תתגלה כמות מספקת של מים, יוכלו מאגרים אלה לסייע במשימות חלל נוספות בעתיד.

המדענים חקרו את תצורת השברות האור מענן האבק שהעלה פיצוץ הטיל על הירח בחודש שעבר וכך גילו את המים. "אנחנו באקסטזה", אמר אנתוני קולפרטה ממכון המחקר של נאס"א בקליפורניה. "אנחנו עדיין חוקרים את ריכוזם ופיזורם של המים, אבל אפשר להגיד בוודאות שיש מים במכתש קבאוס על הירח".

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully