וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תדרוש עונש מוות למפגעי ה-11/9

חמשת הנאשמים הבכירים בתכנון פיגועי ה-11/9 יועברו לניו יורק שם תדרוש הפרקליטות לגזור עליהם עונש מוות. המפלגה הרפובליקנית: "זהו צעד בלתי אחראי"

התובע הכללי האמריקאי, אריק הולנדר, סיפר היום (שישי) כי הפרקליטות תבקש להוציא להורג את חמשת הנאשמים בתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר. מוקדם יותר הודיע גורם רשמי בממשל האמריקאי כי הנאשם העיקרי בתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר, ח'אלד שייח' מוחמד, וארבעה עצירים נוספים ממחנה גואנטנמו, יועברו לניו יורק, שם יעמדו למשפט בגין מעורבותם בטרור.

החמישה היו אמורים בבית משפט צבאי בגואנטנמו, אך ממשל אובמה החליט להעביר חלק מהתיקים למשפט על אדמת ארצות הברית כחלק מהתוכנית לסגור את מחנה המעצר. "אני משוכנע שהצדק ייעשה עם פעולותיו של חאליד שייח' מוחמד. העם האמריקאי דורש את זה. הממשל שלי דורש את זה", כך אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה בעת ביקורו ביפן. ארגוני זכויות אדם בירכו על החלטת הממשל להעביר את האסירים למשפט בארה"ב.

החלטתו של ממשל אובמה מעוררת ביקורת רבה במחנה הרפובליקני בארה"ב. גורמים במפלגה גינו את ההחלטה וכינו אותה "בלתי אחראית". מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, ג'ון בוהנר אמר כי "ההחלטה מציבה את האינטרסים של קבוצה ליברלית מעל ביטחונו של העם האמריקאי". המפלגה הרפובליקנית צפויה לפםעול בסנאט בשבוע הבא על מנת לסכל את ביצוע ההחלטה.

משפטם של חמשת החשודים החל בכלא גואנטנמו שבקובה. הם מואשמים בקשירת קשר לטרור עם ארגון אל קאעדה וב-2,973 סעיפי רצח. חאלד שייח' מוחמד מואשם בתכנון הפיגועים בהיותו קצין המבצעים של הארגון. לאחר שנתפס בפקיסטן, הודה מוחמד בתכנון וביצוע של 31 התקפות כנגד מטרות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully