וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ביפן: "נעמיק את הברית ביננו"

נשיא ארצות הברית, המבקר באסיה בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו, נפגש עם ראש ממשלת יפן ודן עימו באי הפצת נשק גרעיני. "כנראה שלא נגיע לעולם ללא נשק כזה בימי חיינו"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת יפן יוקיו האטוימה, נפגשו היום (שישי) ביפן לדון בנשק גרעיני ומדיניות אי ההפצה שלו, כמו גם בברית בין שתי המדינות שנחתמה לפני שנה. אובמה, בביקורו הראשון באסיה מאז התמנה לנשיא, ציין כי "הברית בין יפן וארצות הברית תימשך, והמאמצים שלנו יתרכזו בחיזוק הברית הזו, כך שתהיה חזקה ומוצלחת אפילו יותר, וכדי שנוכל להתמודד יחד מול האתגרים של המאה ה-21".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת יפן יוקיו האטוימה. רויטרס
"אנו חולקים בחזון של עולם ללא נשק גרעיני". אובמה והאטוימה/רויטרס


אובמה, שנמנע כמו קודמיו בתפקיד מלבקר בהירושימה או בנגאסקי שהופצצו בנשק גרעיני במלחמת העולם השנייה, הוסיף כי "אנו חולקים בחזון של עולם ללא נשק גרעיני, אך כנראה שלא נגיע לכך בימי חיינו". הוא ציין כי "ליפן יש ניסיון גרעיני ייחודי, מה שעוזר לתמרץ את ראש הממשלה בעניין זה. אי הפצה של הגרעין, אנרגיה נקייה, כל אלה נוגעים לכולנו". הנשיא האמריקאי הוסיף כי "גם יוקיו וגם אני נבחרנו על בסיס ההבטחה ליצור שינוי, אולם אין ספק, שהברית בין יפן וארצות הברית תישאר איתנה".

ראש הממשלה היפני הסכים עם דבריו של אובמה ואמר כי "הברית בין ארצות הברית ויפן היא אבן היסוד של הכל. בהתחשב במצב הבינלאומי ובאווירה הגלובלית, אני רוצה להעמיק את הברית וליצור ברית חדשה שתהיה קונסטרוקטיבית ומופנית לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully