וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר: סנקציות על אירן לשנה נוספת

על רקע המשך המשא ומתן בין אירן למדינות המערב סביב תכנית הגרעין, האריך הנשיא האמריקאי בשנה נוספת את הסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן. "יחסינו עם אירן עדין לא שבו למסלולם", אמר אובמה

נשיא ארה"ב ברק אובמה האריך הלילה (שישי) בשנה נוספת את הסנקציות הכלכליות שהטילה ארה"ב על אירן, כך נמסר מהבית הלבן. אובמה הודיע לקונגרס על הארכת תקופת הסנקציות ואמר כי "יחסינו עם אירן עדין לא שבו למסלולם".

מאז כניסתו לתפקיד בתחילת השנה, ניסה אובמה לטפל במחלוקות עם אירן במישור הדיפלומטי, אולם מדינות המערב עדיין חלוקות בדרך ההתמודדות עם תכנית הגרעין האירנית.

בתוך כך, תביעה אזרחית הוגשה אתמול בניו יורק על ידי התביעה האמריקאית בדרישה לעקל גורד שחקים בניו יורק בטענה שהוא נמצא בבעלות שתי חברות שעוסקות בהלבנת כספים עבור המשטר האירני. הבניין בן ה-36 קומות, הממוקם בשדרה החמישית במנהטן, הוא בבעלות קרן אלאבי ותאגיד אסא שלדברי התביעה העבירו כספים לבנק בבעלות ממשלת אירן, שהממשל אסר על אזרחים אמריקאים לעשות עמו עסקים.

הוועדה ליחסי חוץ של הקונגרס האמריקאי העבירה לאחרונה הצעת חוק להטלת סנקציות על אירן. הצעת החוק תאפשר לממשל אובמה להטיל סנקציות על מגוון רחב של חברות אשר מעורבות באספקת בנזין למדינה. מטרתה של הצעת החוק להקטין את מאגרי הבנזין שברשות אירן במידה והשיחות בין טהרן, ארצות הברית ומדינות נוספות בנוגע לתוכנית הגרעין של המדינה ייכשלו.

בשבוע שעבר אמר נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב כי ארצו עשויה לתמוך בהרחבת הסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן בעקבות סירובה של זו למסור אורניום להעשרה מחוץ לשטחה. בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני הדגיש מדבדב כי ארצו עדיין מוכנה לקבל לידיה אורניום להעשרה עבור אירן, כפי שסוכם בתחילה.

עדכון ראשון: 00:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully