וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי לאבו מאזן: חדש המו"מ עם ישראל

נשיא צרפת שוחח עם יושב ראש הרשות הפלסטינית בטלפון וקרא לו לחזור לתהליך המדיני. אבו רודיינה: "לנשיא סרקוזי היו הצעות חשובות מאוד בנושא קידום תהליך השלום"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי התקשר היום (חמישי) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקרא לו לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל.

"לנשיא סרקוזי היו הצעות חשובות מאוד בנושא קידום תהליך השלום", סיפר דוברו של אבו מאזן נביל אבו-רודיינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא לא הרחיב על תוכנן של ההצעות אבל אמר שסרקוזי סיפר לאבו מאזן על פגישתו עם נתניהו אתמול והשניים סיכמו שישוחחו שוב בעוד כמה ימים.

גורם בכיר ברשות סיפר לסוכנות הידיעות כי בין הנושאים שעלו בשיחה היה רעיון לארגן פסגה מדינית במוסקבה, כפי שמציעה ממשלת רוסיה מזה מספר חודשים. שלשום נפגשו סרקוזי ונתניהו בפריז בפגישה שארכה קרוב לשעתיים, ובסיומה לא התקיימו תדרוכים לתקשורת ולא נמסרה הודעה משותפת. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שני המנהיגים דנו בחידוש המו"מ בין ישראל לרשות ולסוריה ובמאבק נגד הגרעין האירני. בנוסף, עדכן נתניהו את סרקוזי בפרטי הפגישה שקיים ביום שני עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

בשבוע שעבר הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית בחודש ינואר הקרוב. אבו מאזן פנה להנהגה הישראלית ולציבור בישראל ואמר כי "חומרת המצב והמשבר בו אנו נמצאים מובילים אותנו לפנות לממשלת ישראל ולציבור הישראלי במילים מעטות וברורות: השלום חשוב יותר מכל הישג פוליטי של כל מפלגה, וחשוב יותר מכל קואליציה - אם התוצאה שלה היא דחיפת האזור לעבר הלא נודע".

גורמים פלסטינים בכירים בפתח אמרו אז בשיחה עם וואלה! חדשות כי להערכתם בסופו של דבר ועל אף האיומים ימשיך יו"ר הרשות אבו מאזן בתפקידו ולא יפרוש. הגורמים סיפרו כי אבו מאזן "מתוסכל מאוד" מהקיפאון המדיני מול ישראל ומהעמדה אמריקאית כלפי ההתנחלויות, לפיה אין צורך בהקפאתן לפני חידוש המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully