וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: יש לפעול לקידום רפורמה בכלכלה

בנאום השנתי שלו בפני בית הנבחרים פרש נשיא רוסיה את החזון שלו להפוך את רוסיה המדינה מובילה בתחום הכלכלי. מדבדב לא פירט כיצד הוא מתכוון לממש את חזונו

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב הזהיר היום (חמישי) את האליטה הרוסית שהבעיה הפנימית הגדולה ביותר שניצבת בפני המדינה היא עלייה באלימות בצפון הקווקז וקרא לרפורמה מקיפה בכלכלת המדינה.

מדבדב אמר את הדברים במהלך נאומו הלאומי השנתי, בו הוא פירט את חמשת התחומים בהם רוסיה צריכה להתמקד: טכנולוגיה לאנרגיה, גרעין, מערכות מידע, חלל ותרופות.

המודל הסובייטי כבר לא עובד, אמר מדבדב, ויכולתה של רוסיה לשרוד תלויה במודרניזציה מהירה המבוססת על מוסדות דמוקרטים. כלכלת המדינה שמבוססת על נפט וגז צריכה לעבור שינוי בעזרת השקעות היי-טק. מדבדב: "במקום כלכלה פרימיטיבית שמבוססת על חומרי גלם, אנחנו ניצור כלכלה חכמה, שמייצרת יידע ייחודי, מוצרים חדשים וטכנולוגיות, מוצרים וטכנולוגיות שימושיים עבור אנשים".

לגבי המצב בצפון הקווקז אמר מדבדב: "אני אדבר גלויות – רמת השחיתות, אלימות ושליטה של שבטים ברפובליקות של צפון הקווקז היא חסרת תקדים". מתנגדיו של מדבדב וראש הממשלה פוטין מזהירים על כשלון מדיניות הממשל הרוסי באזור שכוללת הזרמת רווחים מנפט לצפון הקווקז בזמן שכוחות צבאיים נלחמים במתנגדים. עוד נקודות שעלו בנאומו של מדבדב: הקמת גוף ביטחון חדש באירופה והפחתה במספר אזורי הזמן במדינה, שכיום עומד על 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully