וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: "דרום קוריאה תשלם מחיר כבד"

המתיחות בין שתי הקוריאות נמשכת: עיתון רשמי מטעם הממשל הצפון קוריאני מאיים כי הדרום עומד לשלם מחיר גבוה לאחר העימות הימי בין המדינות. "מחרחרי מלחמה שאוהבים לשחק באש ישלמו מחיר בוודאות"

צפון קוריאה מאיימת כי דרום קוריאה עומדת לשלם "מחיר יקר" על כך שירתה לעבר ספינת הצי הצפון קוריאנית ביום שלישי האחרון, כך דיווח הלילה (חמישי) עיתון צפון קוריאני רשמי, המשמש שופר לממשלו של קים ז'ונג איל. במאמר המערכת של העיתון רודונג סינמון נכתב כי "מחרחרי מלחמה שאוהבים לשחק באש ישלמו מחיר בוודאות".

האיום מגיע במקביל לדיווחים שבכירים משתי הקוריאות נפגשו לאחרונה כדי לנסות ולהחליט על קיום פגישה רשמית בין מנהיגי שתי המדינות, אך לא הגיעו להסכמה. על פי העיתון צפון קוריאה ניסתה להרגיע את המתיחות בין המדינות ולהגיע למצב של שיתוף פעולה עם הדרום, אבל "העימות המזוין לא היה תאונה אלא אקט אגרסיבי שתוכנן מראש על ידי הצבא הדרום קוריאני, שמנסה להחמיר את המתיחות בחצי האי".

ביום שלישי ירו כוחות ימיים של דרום וצפון קוריאה אחד לעבר השני לאורך קו הגבול הימי בין שתי המדינות סמוך לחופים המערביים של המדינות. בכירים בצבא דרום קוריאה טענו שהירי בוצע מכיוון שהאונייה חצתה את קו הגבול הימי ולאחר שאוניית חיל הים מדרום קוריאה שלחה מספר אזהרות לכלי השייט של צפון קוריאה.

לפי הגרסה הצפון קוריאנית, אוניית סיור ימי היתה במשימה לאתר "חפץ בלתי מזוהה" בצידה של הגבול, ובזמן שהיא שטה בחזרה, אוניות דרום קוריאניות רדפו אחריה ופתחו לעברה באש ב"פרובוקציה חמושה חמורה". צפון קוריאה דרשה מדרום קוריאה התנצלות לאחר העימות הימי בין שתי המדינות, ואילו הצבא הדרום קוריאני דרש התנצלות מצפון קוריאה על המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully