וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הוכיחה כי מקור ספינת הנשק באירן"

לפי הפרסומים צה"ל ומשרד החוץ שחררו מסמכים ותמונות המוכיחים לטענתה כי מקור הספינה "פרנקופ" שנשאה נשק לסוריה הוא מאירן. "הדבר ברור הן מסימונים על הציוד והן ממסמכי הספינה"

דובר צה"ל

(צילום: באדיבות דובר צה"ל)

סוכנויות ידיעות זרות דיווחו הלילה (חמישי) כי ישראל פרסמה מסמכים ותמונות המוכיחים לטענתה כי ספינת הנשק פרנקופ שנתפסה בשבוע שעבר כשהיא נושאת נשק לסוריה היא ספינה אירנית. לטענת צה"ל ומשרד החוץ, "בחינת התכולה שנתפסה מוכיחה כי מקור הספינה היא אירן. הדבר ברור הן ממסמכי המשלוח של האונייה וכן מהסימונים על הציוד עצמו".

אמש האשימה ארה"ב אירן הערב (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם בהעברות נשק בלתי חוקיות לכוחות החיזבאללה בלבנון. בכך תומכת ארה"ב בטענותיה של ישראל. "חשיפת המשלוח המוסתר של כלי נשק בתוך מיכלי סחורה, שברור כי נשלחו מטעמה של אירן לסוריה תוך הפרת החלטה 1747, מספק באופן ברור הוכחה לחוסר היציבות באזור בנושא הפצת הנשק הגרעיני ", אמר אלחנדרו וולף, סגן שגריר ארה"ב באו"ם.

שגריר סוריה באו"ם בשאר אל ג'אעפרי שלל את טענות ישראל וכינה אותן "שערורייתיות" ו-"ערימת שקרים". השגריר האשים את ישראל כי נהגה באופן "פיראטי" בתפיסת ספינת הנשק "פרנקופ". סוריה ואירן הכחישו ההאשמות. דיפלומטים באו"ם אמרו כי לא מצופה מהמועצה המלאה לנקוט בפעולה מיידית בנושא, אך ייתכן והנושא יופנה לוועדה הממונה על מעקב אחר הציות האירני להחלטת מועצת הביטחון, האוסרת על אירן לייצא נשק. ישראל הגישה מחאה רשמית בשבוע שעבר בנוגע לספינה, לאחר שבכירים ישראלים אמרו כי הם מצאו כלי נשק שיספיקו לחיזבאללה לחודש של לחימה. כלי הנשק היו מאוכסנים בכ-40 מיכלים ויועדו לסוריה ממצריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully