וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: טוב שרה"מ מסתיר פרטי הפגישה עם אובמה

שר הביטחון שיבח את נתניהו על שסירב לחשוף פרטים על השיחה שקיים בארבע עיניים עם נשיא ארה"ב. "הפגישה היתה טובה ויצרה בסיס משותף להתקדמות התהליך המדיני"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: לירז לבנה)

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב (רביעי) עם שובו מארה"ב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מגלה אחריות ומנהיגות בכך שאינו חושף את פרטי שיחתו בארבע עיניים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. "קשה להבין את הפער בין המציאות החיובית כפי שגובשה בפגישה, שתורמת גם לביטחון המדינה, לבין הפרסומים בעניין באמצעי תקשורת שונים", אמר ברק. לדבריו, הפגישה בין שני המנהיגים היתה "טובה, חשובה, קונסטרוקטיבית ויצרה בסיס משותף להתקדמות התהליך המדיני כדי להשיג הסדר עם הפלסטינים".

בתוך כך, נועד הערב נתניהו בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. השניים נפגשו בפורום מצומצם בנוכחות מספר קטן של עוזרים. לאחר מכן הם צפויים לדון בארבע עיניים. שני המנהיגים דנו בחידוש המו"מ בין ישראל לרשות ולסוריה ובמאבק נגד הגרעין האירני.

הפגישה בין השניים נערכה יום אחרי סיומו של ביקור הבזק של נתניהו בארה"ב. במסגרת ביקורו נועד נתניהו עם הנשיא ברק אובמה. גם פגישה זו בוצעה בפורום מצומצם. נתניהו הפגין ביטחון רב בכך ששיחותיו בבית הלבן יניבו תועלת לביטחון ישראל ולמאמצי השלום באזור. "זו היתה פגישה ממוקדת מאד וחיובית ביותר", אמר נתניהו. "בשיחה דנו במגוון נושאים הקשורים לביטחון ישראל ובמאמצינו המשותפים להתקדם בתהליך השלום".

שתי הפגישות נערכו הרחק מעיני העיתונאים. "האמריקאים דרשו לשמור על עמימות של נושאי השיחה בין שני המנהיגים ועל כן בוטלו תדריכים שתוכננו בצד הישראלי ובצד האמריקאי", כך אמר שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין. בראיון לגלי צה"ל הוסיף אדלשטיין כי אובמה לא דרש מנתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות וציין כי השניים דנו באיום הגרעין האירני.

בהודעה רשמית של הבית הלבן, הודיע אובמה כי הוא אישר בפגישה את מחויבותו החזקה לביטחונה של ישראל. בהודעה הרשמית נאמר גם כי שני המנהיגים דנו בקידום תהליך השלום במזרח התיכון, אירן וסוגיות ביטחוניות נוספות. הפגישה נמשכה כשעה וחצי והייתה ארוכה מהצפוי. דובר לשכת נתניהו סירב להגיב על הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully