וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: האם להחזיר את תא"ל פארס לצה"ל?

פחות מיממה לאחר שהוחלט כי תא"ל צ'יקו תמיר לא יורד בדרגה, קראו מקורביו של תא"ל עימאד פארס, שפרש לאחרונה מהצבא בשל כשל משמעת, להשיבו לשירות. מה דעתכם?

בית הדין המיוחד לערעורים קיבל את עמדתו של תת אלוף משה (צ'יקו) תמיר והחליט שלא להוריד את הקצין בדרגה. יחד עם זאת, בית הדין השאיר על כנו את עונש עיכוב קידומו בשנתיים וכן את שלילת רישיונו של תמיר. בהחלטתו, קבע בית המשפט שתמיר אמנם עבר עבירת משמעת כשדיווח שהוא, ולא בנו, נהג בטרקטורון שהיה מעורב בפרשה, אולם הכריע כי "זכויותיו" של תמיר כמפקד בצה"ל ומשקל מליצי היושר שלו, עמדו לימינו של תמיר שעה שנדרשו להכרעה.

תת אלוף אחר בצה"ל, לוחם "בעל זכויות" בזכות עצמו, פרש באחרונה מצה"ל בעקבות תקרית אי דיווח אמת בה היה מעורב. תא"ל עימאד פארס דיווח שקר למפקדיו כאשר טען שנהג ברכבו שהיה מעורב בתאונה, למרות שבפועל אשתו היא שנהגה ברכב. מקורביו של פארס פנו לרמטכ"ל בבקשה שישיב את הקצין לשירות בצה"ל לאלתר, וזאת תוך הסתמכות על קבלת הערעור של תא"ל תמיר.

הבקשה של פארס לשוב ולשרת בצה"ל מחדדת את השאלה האם צה"ל צריך לסבול קצינים בכירים שכושלים באמינותם. בסביבת תא"ל פארס, טוענים כי ניתן להסתמך על ההכרעה בעניינו של תמיר ולהשיב את פארס לשירות. מה אתם חושבים? האם יש להשיב את תא"ל פארס לשירות לאור מקרה תמיר? או שעל צה"ל לסרב לפניית מקורביו, ולהבהיר בכך לקצינים אחרים כי על עבירות אמינות לא יעברו על סדר היום?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully