וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-18 ביולי הוכרז כיום נלסון מנדלה

כל 192 המדינות החברות באו"ם הצביעו פה אחד לאשר את יום הולדתו של נלסון מנדלה, ה-18 ביולי, כיום נלסון מנדלה הבינלאומי, כאות לתרומתו לחופש בעולם

מליאת האו"ם החליטה אמש (שלישי) לציין ב-18 ביולי ברחבי העולם את "יום נלסון מנדלה", כאות לתרומתו של המנהיג הדרום אפריקאי לחופש בעולם.

שגריר דרום אפריקה באו"ם, באסו סאנגו, הגיש את ההצעה על מנת להביע הכרה לתרומתו של מנדלה בפתרון קונפליקטים וקידום יחסי בין-גזעיים, זכויות אדם ופיוס. כל 192 המדינות החברות בארגון הצביעו בעד אישור ההצעה.

השגריר הלובי, עלי עבדולסלאם טרקי, המשמש כנשיא הנוכחי של המליאה, אמר שהאישור מראה את "החיבור לחופש" של האו"ם, ואת ההערכה של הארגון ל"אדם גדול" שסבל עבור אנשים בכל מקום.

מנדלה בן ה-91, הוביל את המאבק נגד האפרטהייד בדרום אפריקה כראש הזרוע החמושה של הקונגרס האפריקאי הלאומי. הוא ישב 27 שנים בבית סוהר ושוחרר ב-1990. עם שחרורו, פעל לפיוס ולקח חלק משמעותי במעבר של דרום אפריקה לדמוקרטיה רב-גזעית. ב-1994 הוא היה הנשיא הראשון של דרום אפריקה שנבחר בבחירות דמוקרטיות מלאות.

ה-18 ביולי נבחר כיום נלסון מנדלה מכיוון שזהו יום הולדתו. בהחלטת האו"ם נאמר שהיא נותנת הכרה ל"תרומתו למאבק הבינלאומי לדמוקרטיה, ולקידום תרבות של שלום ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully