וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ספינת הנשק - הפרת חוק אירנית"

בדיון שנערך במועצת הביטחון של האו"ם הביעה ארה"ב את תמיכתה בטענות שהועלו ע"י ישראל לגבי ייעודה של ספינת הנשק "פרנקופ" שנתפסה בשבוע שעבר ע"י כוחות של חיל הים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

ארה"ב האשימה את אירן הערב (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם בהעברות נשק בלתי חוקיות לכוחות החיזבאללה בלבנון. בכך תומכת ארה"ב בטענותיה של ישראל לאחר תפיסת ספינת הנשק "פרנקופ" בשבוע שעבר, לפיהן הנשק היה מיועד לחימוש החיזבאללה בלבנון. "חשיפת המשלוח המוסתר של כלי נשק בתוך מיכלי סחורה, שברור כי נשלחו מטעמה של אירן לסוריה תוך הפרת החלטה 1747, מספק באופן ברור הוכחה לחוסר היציבות באזור בנושא הפצת הנשק הגרעיני ", אמר אלחנדרו וולף, סגן שגריר ארה"ב באו"ם.

גם בבריטניה הביעו דאגה לגבי טענותיהם של בכירים ישראלים בדבר תפיסת הספינה שהכילה מאות טונות של כלי נשק שככל הנראה סופקו על ידי אירן והיו אמורים להישלח דרך סוריה לארגון חיזבאללה. סגן השגריר הבריטי אמר כי בלונדון הביעו "דאגה רצינית ביותר" לגבי הנושא. עם זאת, הוא נזהר בדבריו לגבי המעורבות האירנית, ורק אמר כי "הועלתה השערה כי אירן נתפסה לאחר שייצאה נשק באופן לא חוקי". בבריטניה אמרו כי הם מחכים למידע נוסף ולא יכולים עדיין לאשר את האשמותיה של ישראל.

שגריר סוריה באו"ם בשאר אל ג'אעפרי שלל את טענות ישראל וכינה אותן "שערורייתיות" ו-"ערימת שקרים". השגריר האשים את ישראל כי נהגה באופן "פיראטי" בתפיסת ספינת הנשק "פרנקופ". סוריה ואירן הכחישו ההאשמות. דיפלומטים באו"ם אמרו כי לא מצופה מהמועצה המלאה לנקוט בפעולה מיידית בנושא, אך ייתכן והנושא יופנה לוועדה הממונה על מעקב אחר הציות האירני להחלטת מועצת הביטחון, האוסרת על אירן לייצא נשק.

ישראל הגישה מחאה רשמית בשבוע שעבר בנוגע לספינה, לאחר שבכירים ישראלים אמרו כי הם מצאו כלי נשק שיספיקו לחיזבאללה לחודש של לחימה. כלי הנשק היו מאוכסנים בכ-40 מיכלים ויועדו לסוריה ממצריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully