וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בארה"ב: "הביקור יתגלה כחשוב ביותר"

למרות שהבית הלבן לא שש להזמין את ראש הממשלה, נתניהו יצא שבע רצון מהביקור בארה"ב. בדרך לתחנתו הבאה בפריז אמר ראש הממשלה כי הוא "מעריך את הגישה העניינית והחיובית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את ביקור הבזק בארה"ב במסגרתו נועד אמש (שני) עם הנשיא ברק אובמה. נתניהו הפגין ביטחון רב בכך ששיחותיו בבית הלבן יניבו תועלת לביטחון ישראל ולמאמצי השלום באזור. "זו היתה פגישה ממוקדת מאד וחיובית ביותר", אמר נתניהו. "בשיחה דנו במגוון נושאים הקשורים לביטחון ישראל ובמאמצינו המשותפים להתקדם בתהליך השלום". מארה"ב המריא נתניהו לפריז, שם ייפגש עם הנשיא הצרפתי.

נתניהו לא הרחיב בנושא המו"מ המדיני אך אמר כי הוא "חושב שהביקור יתברר כחשוב ביותר". נתניהו הוסיף כי הוא "מעריך את הגישה העניינית והחיובית שגיליתי. יש הבנה שאנחנו רוצים להתקדם בתהליך השלום".

אמש נאם נתניהו בפני העצרת הכללית של הקהילות היהודיות בוושינגטון שבארה"ב והתייחס למאמצים שעושה ממשלתו במטרה להתקדם בתהליך השלום. "אין לנו זמן לבזבז. עלינו לנוע לעבר השלום בדחיפות. מטרתי היא להשיג בקרוב שלום קבע בין ישראל לפלסטינים. אבל לשם כך עלינו לפתוח במו"מ, במקום לנהל מו"מ על תחילת המו"מ. בואו נתקדם עם זה. בואו נזוז". נתניהו פנה בנאומו לאבו מאזן והצהיר: "אני אומר היום למחמוד עבאס, מנהיג הרשות הפלסטינית. בוא ננצל את הרגע ונגיע להסכם היסטורי. בוא נפתח מיד בשיחות".

נתניהו התייחס בנאומו גם לסכנות הביטחוניות. "עלינו להבטיח שנשק לא יזרום לשטחים הפלסטינים בגדה המערבית, שצופה על תל אביב ומקיפה את ירושלים", אמר. "לא נוכל להרשות עוד עזה ודרום לבנון בלב מדינתנו. מה שאנחנו רוצים זה שלום הדדי, בר קיימא, שלום שנוכל להגן עליו. אני מקוה ששלום כזה ייכון. אני מתכונן אליו ואני מתפלל שהוא יקרה. אבל עלינו להיערך להגן על עצמנו במקרה שהוא לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully