וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מדינות ערב לא תורמות למו"מ"

שר החוץ נפגש בקופנהאגן עם מקבילו והדגיש כי "מדינות ערב תורמות פחות משאר מדינות העולם למען שיפור היחסים בין הפלסטינים לבין ישראל". לדברי ליברמן, "רק ארה"ב יכולה לחדש את המו"מ"

שר החוץ אביגדור ליברמן נועד הערב (שלישי) בקופנהאגן עם שר החוץ הדני פר סטיג מולר. בפגישה הביע השר ליברמן את הערכתו לדנמרק כידידה אמיתית של ישראל וציין את שיתוף הפעולה הפורה בין המדינות בתחומי הכלכלה הסחר והתרבות. בלשכתו של שר החוץ מסרו כי הפגישה התקיימה באווירה ידידותית.

השרים דנו בנושאים גלובליים הנוגעים לשתי המדינות, וכמו כן שוחחו על עניינים שונים הנוגעים למזרח התיכון. בין השאר, דנו השרים בצורך בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. השר ליברמן אמר כי מדינות ערב אינן פועלות לטובת העניין ותורמות אף פחות משאר מדינות העולם למען שיפור חיי הפלסטינים בשטח ושיפור היחסים בין הפלסטינים לבין מדינת ישראל.

"יש לבחון את כללי המשפט הבינלאומי"

השר ליברמן הוסיף כי ישראל מוכנה לפתוח באופן מידי במו"מ ישיר עם הפלסטינים אך לאור עמדתם הנוכחית, רק ארה"ב תוכל לגרום לפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ.

ליברמן נפגש גם עם שר המשפטים בריאן מיקלסן ודן עמו בין היתר בנושא המלחמה בטרור העולמי. ליברמן ציין את שיתוף הפעולה בנושא בין המדינות ואמר כי ישראל תשמח להמשיך ולהעמיד את ניסיונה בתחום לרשות הדנים.

ליברמן אמר לשר מיקלסן כי יש לבחון מחדש את כללי המשפט הבין-לאומי שעדיין מתייחס לתקופה של מלחמות בין מדינות וצבאות סדירים וצריך לראות כיצד מעדכנים את המשפט הבין-לאומי למצב הנוכחי. לפי ליברמן, במצב הנוכחי, מדינות דמוקרטיות נאלצות להתמודד מול ארגני טרור המשתמשים בנשים ובילדים כמגנים אנושיים ובבתי חולים ובתי ספר כמקומות מסתור, כפי שעושה החמאס בעזה וארגוני טרור אחרים במקומות נוספים בעולם.

בנוסף, נפגש השר ליברמן גם עם נשיא הפרלמנט הדני, טוהר פדרסון ועם נציגי ועדת החוץ של הפרלמנט הדני. אחר הצהרים המריא ליברמן להמשך הביקור בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully