וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי: שתי הקוריאות דורשות התנצלות

צפון קוריאה דורשת מדרום קוריאה התנצלות לאחר העימות הימי בין שתי המדינות. לדברי דרום קוריאה, הם פתחו באש רק לאחר ששיגרו מספר אזהרות לספינה הצפון קוריאנית שחצתה את הגבול

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צפון קוריאה טוענת שאוניית חיל הים שלה לא עברה את קו הגבול הימי, ודורשת התנצלות מדרום קוריאה על שפתחה בירי על האונייה הבוקר (שלישי), כך מסרה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה.

מוקדם יותר היום, כוחות ימיים של דרום וצפון קוריאה ירו אחד לעבר השני לאורך קו הגבול הימי בין שתי המדינות סמוך לחופים המערביים של המדינות. בכירים בצבא דרום קוריאה טענו שהירי בוצע מכיוון שהאונייה חצתה את קו הגבול הימי ולאחר שאוניית חיל הים מדרום קוריאה שלחה מספר אזהרות לכלי השייט של צפון קוריאה.

לפי הגרסה הצפון קוריאנית, אוניית סיור ימי היתה במשימה לאתר "חפץ בלתי מזוהה" בצידה של הגבול, ובזמן שהיא שטה בחזרה, אוניות דרום קוריאניות רדפו אחריה ופתחו לעברה באש ב"פרובוקציה חמושה חמורה". כלי השייט הצפון קוריאני "לא בזבז זמן והשיב מכה בתגובה לעבר הפרובוקטורים", כך לפי סוכנות הידיעות של צפון קוריאה. "האוניות הדרום קוריאניות נבהלו וחזרו במהרה לצידן של הגבול."

ספינת סיור של חיל הים הדרום קוריאני, ארכיון. רויטרס
בתקרית הירי לא היו נפגעים לשני הצדדים./רויטרס

גם צבא דרום קוריאה דרש התנצלות מצפון קוריאה על המקרה. לדברי מפקד בכיר בצבא, לא היו נפגעים לדרום קוריאה ואונייה הצפון קוריאנית נפגעה קשות. לא ידוע על נפגעים מצדה של צפון קוריאה.

ספינות חיל הים של שתי המדינות החליפו אש לאורך הגבול הימי ב-1999 וב-2002. בפעם האחרונה שישה מלחים דרום קוריאנים נהרגו.

התקרית התרחשה זמן קצר לפני ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ביבשת אסיה. בנוסף, מבקשת צפון קוריאה שיחות ישירות עם ממשלתו של אובמה בנושא הגרעין, זאת על אף המתח הגובר באזור לאור הודעותיה על כך שייצרה פלוטוניום ברמה המספיקה לייצור נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully