וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת נכי צה"ל: "ארגון נכי צה"ל סחטן"

קבוצת נכי צה"ל שלחה לשר הביטחון, אהוד ברק, מכתב בו הם מביעים ביקורת על אופן פעולותו של ארגון נכי צה"ל. "כניעה לסחטנות תביא אותנו למחשבה, בדבר הקמת ארגון נכי צה"ל ללוחמים"

במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות ומוען לשר הביטחון, אהוד ברק, ועליו חתומים נכי צה"ל שנפגעו במלחמות ישראל מובעת ביקורת על ארגון נכי צה"ל ועל השביתה הקרובה שהארגון מתכוון לקיים בשבוע הבא.

קבוצת הנכים החתומה על המכתב מעבירה ביקורת על כך שרבים מהחברים בארגון נכי צה"ל אינם נכים כתוצאה משירותם בצבא. "זה לא סוד שלפחות 70% מחברי הארגון כיום אינם נכי צה"ל והמצאם תחת כנפי משרד הביטחון תמוהה בלשון של המעטה", נכתב. הקבוצה עוד מבקרת את משכורות העתק שמקבלים מנהיגי הארגון, חלקם לפי המכתב מקבלים משכורת שעלותן לשנה היא בסך כ-500,000 שקלים לאדם וזאת "מבלי שיבדקו כישוריהם או מהות עיסוקם וזאת ללא קשר עם הכנסותיהם ממקורות שונים".

ביקורת נוספת מושמעת על הקמתם של "בתי לוחם" בעלויות גבוהות במקומות בהם אין הרבה נכי צה"ל. החתומים על המכתב מציינים את הקמתו של בית לוחם בבאר שבע בהשקעה של כ-14 מיליון דולר, כאשר באזור באר שבע, דימונה, ערד וקרית גת מספר הנכים מונה כ-1,200 בלבד. "עבור אלה מבזבזים סכום עתק שלא יאומן ואיש אינו פוצה פה ומצפצף וכמובן משרד הביטחון יידרש לסבסד פעילות של מספר זעום של נכים שיכולים להשתמש בשירותים רגילים של כל קאנטרי קלאב".

הקבוצה מסבירה במכתבה כי הסיבה למלחמה של ארגון נכי צה"ל היא "מלחמה פנימית בארגון שנובעת מתוצאות הבחירות הפנימיות בארגון" וכן חששם של עסקנים שנכותם אינה נובעת משרותם מהמלצות ועדת ברודט כי "ייפגעו זכויותיהם וההטבות השמנות להם זכו באופן מפוקפק".

"אנו יודעים כי אם לא יושם קץ לתופעה זו מידית, לא יחלוף זמן רב ואגף השיקום במשרד הביטחון יהפוך להיות הגוף סוציאלי הגדול ביותר במדינה שמזרים כספים והטבות מופלגות לאנשים מסודרים כלכלית", ממשיך המכתב. "כניעה לסחטנות תביא אותנו למחשבה שאיננו חפצים בה, בדבר הקמת ארגון נכי צה"ל לוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully