וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שוב דוחה הצעת ארה"ב על הסכם הגרעין

הסכם הגרעין האירני הולך ומתרחק. בסוף השבוע אירן דחתה הצעה אמריקאית שניתנה לפני שבועיים לשלוח את מצבור האורניום שלה למספר מדינות, כולל טורקיה, לשם השגחה

הממשל האמריקאי הציע לאפשר לאירן לשלוח את האורניום שלה לאחת מכמה מדינות, כולל טורקיה לשמירה, אך האירנים סירבו. על פי בכיר דיפלומטי אמריקאי, הפניה לאירן נעשתה בשבועיים האחרונים באמצעות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כדי להקל על חששותיה למסור את האורניום שלה להעשרה בחו"ל לפני שהיא תקבל בחזרה מוטות דלק גרעיני. לפי ההצעה החדשה, מצבור האורניום האירני יועבר להשגחה במדינה שלישית בזמן שחלק ממנו יועשר ברוסיה וצרפת. האירנים דחו את ההצעה האחרונה אך עדיין לא נתנו את תשובתם הסופית לטיוטת הסכם סבא"א שהוגש לאישורה לפני שלושה שבועות.

על פי העיתון "הניו יורק טיימס" אירן חידשה את בקשתה שפקחים של סבא"א ייקחו את השליטה ברוב הדלק הגרעיני שלה אך הוא יישאר באי האירני קיש, שנמצא במפרץ הפרסי. לדברי בכיר בממשל האמריקאי, הבקשה נדחתה מכיוון שהשארת חומר גרעיני על אדמת אירן מאפשרת לאירנים לגרש את הפקחים הבינלאומיים בכל רגע, כמו שקרה בצפון קוריאה ב-2003. הניו יורק טיימס דיווח היום שאנשי ממשל אמריקאים קרובים לאבד תקווה שאירן תסכים להצעה שתשלח את האורניום שלה מחוץ למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully