וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון: "מאוכזב מתגובת ארה"ב לדו"ח"

לדברי השופט שחיבר את הדו"ח הביקורתי על פעילות ישראל בעזה, התגובה הפושרת של ארה"ב אכזבה אותו. על התגובה הישראלית: "קיוותי שדברינו ייפלו על אוזניים כרויות יותר"

ריצ'רד גולדסטון, שעמד בראש ועדת הבדיקה של האו"ם לאירועי מבצע עופרת יצוקה, אומר שהוא מאוכזב מהתגובה ה"פושרת" בארצות הברית לממצאי הוועדה. "התגובות בקרב הקהילה הבינלאומית היו מאוד מעורבות, אבל התגובה הפושרת מארצות הברית אכזבה אותי", אמר גולדסטון בראיון לשבועון הפוליטי בגרמניה "דאס פרלמנט", שיוצא לאור על ידי בית הנבחרים התחתון במדינה.

"העובדה שהתגובות מישראל היו כה אלימות הפתיעה אותי לפעמים", אמר גולדסטון. "קיוויתי שהקריאה שלנו לנקוט באמצעים משפטיים נגד אנשים ברמה הלאומית תיפול על אוזניים יותר כרויות".

ישראל מתחה ביקורת על הדו"ח של ועדת גולדסטון בטענה שהוא אינו מאוזן ושוועדת האו"ם לזכויות אדם מוטה נגד ישראל. בליל שישי אישרה עצרת האו"ם ברוב גדול את דו"ח גולדסטון והאיצה במנהיגי ישראל והפלסטינים לפתוח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו על פי הדו"ח בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. ההחלטה, שאינה מחייבת, עברה ברוב של 114 מדינות תומכות מול 18 מדינות מתנגדות, בינהן, ארצות הברית. 44 מדינות נמנעו בהצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully