וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: "סנקציות על אירן - אפשריות"

בעקבות סירובה של אירן למסור אורניום להעשרה מחוץ לשטחה אמר נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב כי ארצו עשוייה לתמוך בהרחבת הסנקציות המוטלות עליה. "אנחנו עדיין מוכנים לקבל את האורניום"

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב אמר היום (שבת) כי ארצו עשוייה לתמוך בהרחבת הסנקציו8ת הכלכליות המוטלות על אירן בעקבות סירובה של זו למסור אורנים להעשרה מחוץ לשטחה. בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני הדגיש מדבדב כי ארצו עדיין מוכנה לקבל לידיה אורניום להעשרה עבור אירן כפי שסוכם.

ראש ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני, אלאדין בורוג'רדי, אמר הבוקר כי ארצו מסרבת לאפשר למדינות זרות להעשיר את מטען האורניום שברשותה, וציין כי האפשרות שתעשה זאת אינה קיימת עוד. סוכנות הידיעות האיראנית 'איסנה' דיווחה כי לדברי בורוג'רדי, "אין שום כוונה לשלוח חלק מהאורניום שברשותנו לגורם חיצוני כדי לקבל דלק גרעיני מועשר, לא נשקלת העברת החומר בהדרגה, או בבת אחת", אמר בורוג'רדי.

הכור הגרעיני בבושהר אירן. Xinhua, Liang Youchang, AP
הכור האירני בבושהר/AP, Xinhua, Liang Youchang

בנאום שנשא בורוג'רדי לפני דרשות יום השישי בטהרן אמר כי העשרת הדלק הגרעיני היא "נכס צאן ברזל שאירן לא יכולה לוותר עליה". הוא אף ציין כי על המדינות שלוקחות חלק במשא ומתן למצוא דרך חדשה לספק דלק עבור הכור בטהרן, וכי בכירים אירנים כבר מנהלים מגעים בנסיון למצוא פתרון אחר לנושא.

מעצמות המערב דוחקות באירן לקבל את פרטי ההסכם, לפיו היא תעביר כ-75% מאורניום המועשר ברמה נמוכה שברשותה להעשרה ברוסיה ובצרפת. הן אף רמזו שסבלנותן עומדת לפקוע והאפשרות להטלת סנקציות נוספות תישקל אם אירן לא תהפוך את תכנית הגרעין שלה שקופה יותר.

בהתייחסו לדיווחים מפי גורמים מערביים לפיהם על אירן להשיב להצעת המערב בימים הקרובים, השיב בורוג'רדי כי "המערב לא יכול לקבוע אולטימטום, ובכל מקרה, אנחנו לא מחוייבים להערות שלהם".

ביום שני הפציר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדאעי, באירן להגיב בהקדם להצעת האו"ם בנושא תוכנית הגרעין שלה. "אני מבקש מאירן להפגין נכונות ולענות בקרוב להצעה אשר מבוססת על יוזמה של ארצות הברית, רוסיה וצרפת ומטרתה לבנות אמון", אמר אל ברדאעי בפני האספה הכללית של האו"ם. בתגובה ביקש דיפלומט אירני לקיים עוד שיחות בנושא טיוטת ההסכם. לדברי הדיפלומט, עלי עשגהאר, "נחוצות עוד שיחות כדי להשקיט דאגות שונות שלנו, בפרט בנושא העברת הדלק המוצעת כחלק מההסכם".

(עדכון ראשון: 9:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully