וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מוכנה לשוב ולתווך בין ישראל לסוריה

לאחר שהיחסים בין המדינות הגיעו לשפל חסר תקדים מנסה שר החוץ הטורקי להתקרב לישראל דרך דמשק. "מוכנים לשוב ולהיות מתווך הוגן במזרח התיכון", אמר אחמת דבוטוגלו

שר החוץ הטורקי, אחמת דבוטוגלו אמר אמש (שישי) כי טורקיה מעוניינת לשוב ולהיות המתווכת המשא ומתן בין ישראל לסוריה, תפקיד שמילאה עד לפני שנה, כך נמסר בסוכנות הידיעות הצרפתית. במהלך השנים טורקיה מילאה את תפקיד המתווך בין ישראל לסוריה במשא ומתן המדיני בין המדינות.

יחסי ישראל טורקיה עלו על שרטון בחודש ינואר השנה במהלך מבצע "עופרת יצוקה", מבצע שזכה לביקורת חריפה מצד טורקיה. בחודש שעבר ביטלה טורקיה את השתתפותה בתמרון צבאי גדול בהשתתפות ישראל בטענה כי היא לא מעוניינת שמטוסי צה"ל שהפציצו בעזה ייטלו חלק בתרגיל.

טורקיה מועמדת להצטרף לאיחוד האירופי, והיא מבקשת להוכיח את נחיצותה כמתווך הגון בין מדינות באזור. שר החוץ דבוטוגלו אמר כי ארצו מוכנה לשוב ולהיות "מתווך הוגן" אם תתבקש על ידי סוריה וישראל. "שני הצדדים יחליטו על כך", אמר דבוטוגלו במסיבת עיתונאים בפריס, "טורקיה מעוניינת שהשיחות יחודשו היכן שהופסקו, או בנקודה אחרת עליה יסכימו הצדדים".

"אנחנו מאמינים כי השיחות יתחדשו במועד שייקבע על ידי הצדדים", אמר דבוטוגלו, כשלצידו שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר. דבוטוגלו היה שותף בעבר בחמישה סבבי שיחות בתקופת ממשלת אולמרט. "השיחות הופסקו בשל מילה אחת או שתיים", אמר דבוטוגלו שלא הסכים לפרט מעבר לכך. "טורקיה הוכיחה לעולם כי כוונותיה רציניות, כנות ושהיא שואפת להיות בתפקיד המתווך במזרח התיכון. כל המדינות השואפות לשלום הן בעלות ברית אסטרטגית שלנו, כולל כמובן ישראל", אמר. "ברגע שהנתיב לקראת השלום ייפתח מחדש, אני בטוח שהיחסים בין טורקיה לישראל ישובו להיות טובים כבעבר", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully