וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אילון: "האיום לתקוף באירן אינו בלוף"

לדברי סגן שר החוץ, האיום הישראלי לתקוף את מתקני הגרעין באירן הוא ממשי. "האירנים הם אלה שמשקרים, כי הם מנסים לשחק בקלף שאין להם"

"האיום הישראלי לפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של אירן אינו בלוף". כך אמר היום (שישי) סגן שר החוץ דני אילון בראיון לרשת הטלוויזיה הבריטית סקיי. לדברי אילון, "האירנים הם אלה שמשקרים, שכן הם מנסים לשחק בקלף שאין להם", הוסיף אילון.

לדברי סגן השר, "היהירות של אירן, ניסיונותיה לבחון את המערב והרטוריקה הקשה והמסוכנת שלה, מסתירים המון חולשה". הוא הוסיף כי אינו פוסל שימוש באופציה הצבאית נגד אירן או מדינות אחרות אם כל האמצעים האחרים ייכשלו.

בתוך כך, העיתון הבריטי "גרדיאן" דייוח הבוקר, כי סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית דרשה לאחרונה מאירן הסברים לגבי ראיות המוכיחות לכאורה שמדענים אירנים ביצעו ניסוי בדגם ראש נפץ גרעיני מתקדם שפותח על ידי טכנולוגית "קריסה כפולה", טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת בניית ראשי נפץ קטן יותר.

העיתון דיווח כי על פי מסמכים שמחזיקה סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית, שעד עתה לא פורסמו, ייתכן כי מדעני הגרעין האירנים ערכו ניסויים ברכיבים נפיצים ביותר בדגם המתקדם. עצם קיומה של הטכנולוגיה שאפשרה את הניסוי, הידועה כמנגנון ה"קריסה הכפולה" מוגדרת כטכנולוגיה סודית בארה"ב ובבריטניה.

לפי הדיווח בעיתון הבריטי, טכנולוגיית הקריסה הכפולה מאפשרת ייצור ראש נפץ גרעיני קטן באופן יחסי, המותאם להרכבה על טיל ארוך טווח. בנוסף, נודע כי מסמכים חסויים בנוגע לתכנית הגרעין האירנית שהחזיקה הסוכנות לאנרגיה אטומית פורסמו בעבר, אולם עד כה לא היה ידוע כי קיים תיעוד לשימוש במתקנים טכנולוגים מתקדמים.

  • עוד באותו נושא:
  • דני אילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully