וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שימוש באינטרנט מגביר מעורבות חברתית

סקר חדש שנערך בארה"ב גילה כי בניגוד להשערות רווחות, שימוש באינטרנט לא מביא לבידוד כי אם להעשרת המעגלים החברתיים. עוד התגלה כי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת מביא ליתר מעורבות בחברה

בניגוד לאמונה הרווחת, האינטרנט והתקשורת הסלולארית אינם מבודדים בני אדם מסביבתם החיצונית אלא מגדילים את עולמם החברתי, כך קובע סקר שהתפרסם הלילה (שישי) בארה"ב. הסקר נערך כתגובה למחקר שהתפרסם בשנת 2006 אשר טען כי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אופנה שהחלה בשנת 1985, הופכת את האמריקאים למבודדים מבחינה חברתית. הרשתות החברתיות שלהם מצטמצמות וגיוון הקשרים החברתיים שלהם קטן, נטען במחקר בשנת 2006.

הסקר, שנערך במסגרת מחקר שנקרא "טכנולוגיה חדשה ובידוד חברתי", מצא ששימוש באינטרנט ובתקשורת סלולארית מביא להעשרת המעגלים החברתיים. "כשבחנו את המעגל החברתי הרחב", נכתב במחקר, "שימוש באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, מעשיר את המגוון ההתקשרות החברתית. הממצאים המרכזיים מאתגרים מחקרים קודמים וחששות רווחים בנוגע להשפעה השלילית של טכנולוגיה מתקדמת על הקשרים החברתיים", אמרו החוקרים.


במסגרת עריכת הסקר, נשאלו 2,512 בוגרים על הרגלי ההתקשרות שלהם. העובדה המפתיעה הראשונה היא שמאז שנת 1985, היקף הבידוד החברתי כמעט ולא השתנה. נמצא כי ל-6 אחוז מקרב אוכלוסיית הבוגרים חסר אדם קרוב לדון עימו על נושאים חשובים, אולם נתון זה השתנה במעט מאז 1985. אולם, הסקר גילה כי מעגל ההתייעצות והדיון של בני האדם הצטמצם בכשליש ב-25 השנים האחרונות ונעשה פחות מגוון.

עוד התגלה כי בני אדם שברשותם טלפון סלולארי ולוקחים חלק בפעילות אינטרנטית ענפה, מעגלי ההתייעצות והדיון שלהם מגוונים ורחבים. בממוצע, מעגלי ההתייעצות בקרב המשתמשים בטלפון סלולארי גדול ב-12 אחוזים מהממוצע הכללי. בנוסף, המעגל החברתי הקרוב יהיה מגוון ב-25 אחוזים יותר בקרב משתמשים במכשיר סלולארי, 15 אחוזים בקרב המשתמשים באינטרנט באופן בסיסי באחוזים גדולים יותר בקרב המשתמשים המזדמנים יותר.

"משתמשים בטלפון סלולארי, משתמשים באינטרנט ובלוגרים, קרוב לוודאי שיהיו מעורבים יותר ושיהיו קשורים לפעילות התנדבותית", נמצא במחקר. "המחקר שלנו מצביע על כך שחייהם של בני אדם צפויים להיות עשירים יותר מבחינה חברתית אילו ישתמשו בטכנולוגיה חדשה, והם לא יבודדו כפי שטענו פעם", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully