וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישור דו"ח גולדסטון - עיוות מוסרי"

למרות מאמצי ישראלי, עבר דו"ח גולדסטון ברוב גדול בהצבעה בעצרת הכללית של האו"ם. משרד החוץ: "הקשר בין החלטת האו"ם למציאות - מקרי בהחלט". ליברמן דווקא מרוצה: "ההסברה הישראלית חלחלה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

עצרת האו"ם אישרה הלילה (שישי) ברוב גדול את דו"ח גולדסטון והאיצה במנהיגי ישראל והפלסטינים לפתוח בחקירת פשעי מלחמה שפוצעו על פי הדו"ח בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. ההחלטה, שאינה מחייבת, עברה ברוב של 114 מדינות תומכות מול 18 מדינות מתנגדות. 44 מדינות נמנעו בהצבעה.

משרד החוץ דחה את החלטת העצרת הכללית. "תוצאות ההצבעה, ומספר המדינות הגדול שהצביע נגד או נמנע, מראות בבירור כי החלטת העצרת אינה נהנית מתמיכת הרוב המוסרי. ישראל דוחה את החלטת העצרת, שכל קשר בינה לבין המציאות, עמה מתמודדת ישראל, מקרי בהחלט", נמסר בהודעת משרד החוץ. "צה"ל הפגין במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' סטנדרטים של לחימה ומוסר גבוהים מאלו של כל יוזמי ההחלטה. ישראל תמשיך לפעול, בדומה למדינות דמוקרטיות אחרות, להגן על אזרחיה מפני הטרור הבינלאומי - כפי שהוכח השבוע", נכתב.

עם זאת, שר החוץ אביגדור ליברמן דווקא הביע סיפוק מתוצאות ההצבעה. לדבריו, "העובדה הדו"ח יעבור היתה ידועה מראש בגלל הרוב הערבי שיש שם. אך העובדה ש-18 מדינות מהליגה הראשונה הצביעו עם ישראל ו-44 מדינות, כולל מדינות באפריקה ודרום אמריקה, נמנעו מראה שההסברה של ישראל לגבי העובדה שדו"ח גולדסטון היה חד צדדי ומטרתו נקבעה מראש חלחלה".

גם סגן שר החוץ דני אילון מנסה להרגיע את החששות בישראל. בשיחה עם וואלה! חדשות עוד לפני ההצבעה העריך איילון כי הדו"ח יתקבל בעצרת הכללית אך אמר כי "יש מאות ואלפי החלטת נגדנו אז יהיה עוד אחת. אם יגיע למועצת הביטחון יימשך המאבק. אם הסוגיה תעבור לבית הדין בהאג, גם אז לא אלמן ישראל. כרגע באופן אמיתי אני לא מודאג. אם ההחלטה הזאת תעבור זו תהיה שוב פגיעה חמורה באמינות ובמוסריות של מוסד האו"ם, ויוכיח שהוא משמש ככלי פוליטי לפלסטינים. בכך הם פוגעים ביציבות, בשלום ובביטחון העולמי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את האו"ם בעקבות גילוי הספינה שהובילה נשק שיועד לחיזבאללה. "מדובר בפשע מלחמה שעצרת האו"ם הייתה צריכה לחקור ולהוקיע אותו ואף לעשות כינוס מיוחד עבורו. זה פשע מלחמה שאנחנו יודעים שהשלטון האירני התכוון לאפשר לחיזבאללה לשוב ולפגוע באזרחים. זה מה שהקהילה הבינלאומית הייתה אמורה לעסוק בו אך במקום זה הם מתכוונים לדון בישראל. זה לא ירתיע אותנו ולא ימנע מאיתנו להמשיך ולפעול למען אזרחי ישראל. אין צבא מוסרי יותר מצה"ל. מה שעומד בפני פושעי מלחמה זה צה"ל. הגיע הזמן שהקהיליה הבינלאומית, ובמיוחד המדינות האחראיות יכירו באמת ולא יתנו ידם לשקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully