וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רופא צבאי הרג 12 חיילים במתקפת ירי

רופא צבאי פתח באש בבסיס הצבאי פורט הוד שבטקסס, הרג 12 ופצע 31. בתחילה פורסם בטעות כי היורה, שמאושפז במצב יציב בבית החולים, נהרג.בן דודו: "הוא התנגד לשליחתו לעירק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

13 בני אדם נהרגו ולפחות 31 נפצעו בתקרית ירי שאירעה אמש (חמישי) בבסיס הצבא האמריקאי בפורט הוד שבטקסס. מפקד הבסיס בוב קון, סיפר כי בניגוד לפרסומים המוקדמים, היורה לא נהרג במתקפה. החשוד בירי הוא מייג'ור מאליק נאדל חסן, רופא פסיכיאטר שהוצב בבסיס לקראת שליחתו לעירק.

מאליק נאדל חסן היה רופא צבאי שטיפל בפצועים ששבו מהחזית בעירק ובאפגניסטן. בן דודו של חסן סיפר לרשת "פוקס" כי לאחרונה הוצב מאליק בבסיס ובכוונת הצבא להציבו בעירק, מהלך שהרופא התנגד לו. חסן, מוסלמי יליד ארה"ב, התגייס לשורות הצבא האמריקאי לאחר שסיים את בית הספר התיכון ושירת כרופא במרכז רפואי בוושינגטון, שם טיפל בחיילים פצועים רבים, מסר בן דודו.

"התפרצות איומה של אלימות"

בבסיס בפורט הוד, בו מוצבים כ-50,000 חיילים, נערכים הכוחות לפני שליחתם לעירק ואפגניסטן. מפקד הבסיס סיפר שהירי אירע במעונות החיילים בבסיס, שם ערכו בדיקות רפואיות אחרונות טרם שליחתם לחזית. "היורה נהרג, הוא היה חייל. עצרנו שני חיילים החשודים בירי. עדי ראיה דיווחו כי ייתכן והיה יותר מיורה אחד", סיפר קון.

מאוחר יותר אמר מפקד הבסיס קון כי שני החיילים הנוספים שנעצרו בחשד למעורבות בירי שוחררו, וכי הצבא מעריך כי הירי בוצע על ידי יורה בודד.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס הלילה לתקרית הירי בבסיס ואמר כי מדובר באירוע "התפרצות איומה של אלימות". אובמה הוסיף כי "מחרידה העובדה שהחיילים נורו על אדמת ארה"ב". בכיר בפנטגון אמר הלילה כי עדין לא ברורה סיבת הירי, "אני לא מבין איך מישהו יכול לשער מה המניע לירי בנקודת הזמן הזו, כשהעובדות עדין לא ברורות", אמר מזכיר התקשורת של הפנטגון, גאוף מורל. גורם רשמי בצבא ארה"ב סיפר כי הירי החל מעט לפני טקס סיום בבסיס.

עדכון ראשון: 22:15

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • טקסס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully