וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "העולם עוסק בעזה במקום באירן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר באמת ותדון בפשעיה של אירן שהם החמורים באמת. "מי שעומד בפני פושעי מלחמה הוא צה"ל"

לקראת הדיון שהתחדש הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם בדו"ח גולדסטון המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על הקהילה הבינלאומית לעסוק בהברחות הנשק האירניות ולא במעשי ישראל. "זה מה שהקהילה הבינלאומית הייתה אמורה לעסוק בו אך במקום זה הם מתכוונים לדון בישראל. זה לא ירתיע אותנו ולא ימנע מאיתנו להמשיך ולפעול למען אזרחי ישראל. אין צבא מוסרי יותר מצה"ל. מה שעומד בפני פושעי מלחמה זה צה"ל. הגיע הזמן שהקהיליה הבינלאומית, ובמיוחד המדינות האחראיות יכירו באמת ולא יתנו ידם לשקר".

בפגישה המיוחדת של עצרת האו"ם נוכחים נציגי 192 המדינות החברות באו"ם. היום צפויה להתקיים הצבעה בין המדינות, בה ייקבע האם הדיון בדו"ח יעבור אל מועצת הביטחון של האו"ם, שהינה הגוף בעל הסמכות לפעול בצורה אקטיבית למימוש הדו"ח, בין אם באמצעות הפעלת סנקציות או העמדה לדין של המעורבים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

אתמול אמרה שגרירת ישראל באו"ם שלו בנאומה במליאה כי "במקום להילחם בטרור ולדון איך ללחום בארגוני טרור, האו"ם משיק קמפיין חדש נגד קורבנות הטרור. הדו"ח שלכם נולד בחטא ובשנאה. הוועדה היתה פוליטית וניסחה מראש את המסקנות. הוא נולד ממועצה לזכויות אדם שרודפת באובססיה אחר ישראל. גוף זה לא יזם שום חקירה בעקבות ירי הטילים על ישראל. מהלכים פוליטיים ציניים הביאו לדיון הזה כאן. כפי שגולדסטון עצמו הודה בעצמו, אחד מחברות הוועדה החזיק בדעות קודמות נגד ישראל".

הדיון נערך לאחר שנציגי מדינות ערב הגישו הצעה לפיה על האסיפה הכללית של האו"ם לדרוש מהמזכ"ל, באן קי מון, להביא את דו"ח גולדסטון לדיון לפני מועצת הביטחון של האו"ם. ההצעה אף דורשת מישראל והפלסטינים להיענות להמלצות הדו"ח ולפתוח בחקירת מסקנות הדו"ח על פשעי המלחמה שבוצעו לכאורה. הטיוטה קוראת גם למזכ"ל האו"ם לדווח חזרה לאסיפה הכללית תוך שלושה חודשים על התקדמות הפקת הלקחים הן בישראל והן ברשות הפלסטינית.

רוב חברי האיחוד האירופי צפויים להימנע בהצבעה, אולם דיפלומטים מסרו לרויטרס שמתקיימים דיונים עם נציגי מדינות ערב לשנות נוסח ההצעה כדי לזכות בתמיכה אירופית. הדיפלומטים אמרו שהאיחוד האירופי מתנגד לנוסח ההחלטה שמאמץ במרומז את דו"ח גולדסטון, שמדינות מערב כינו אותו כפגום, למרות שהוא מעלה נקודות חשובות.

ארה"ב מחרימה את דו"ח גולדסטון

אתמול החרימה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, את הדיונים. רק סגנה של רייס, אלכס וולף הגיע למליאה. וולף עזב את האולם לאחר נאום נציגת ישראל שלו ושל נציג האיחוד האירופי.


בנוסף, ביום שלישי החליט בית הנבחרים האמריקאי לגנות את דו"ח גולדסטון ברוב גדול של 334 תומכים מול 36 מתנגדים. בהחלטה מגדיר בית הנבחרים את הדו"ח כ"חד צדדי ומעוות" וקורא לנשיא ברק אובמה להתנגד לאימוץ הדו"ח במוסדות הבינלאומיים השונים. מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הוייר, אמר כי הדו"ח מפלה את ישראל לרעה ולפיכך יש לגנותו. "הדו"ח המעוות הזה מתמצת את המדיניות של בידוד ישראל משאר האומות לשם גינויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully