וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הבינ"ל יבחן פשעי מלחמה בקניה

התובע הראשי של בין הדין הבינלאומי לפשעים בהאג החליט לפתוח בחקירה בעקבות האלימות שפרצה בקניה בשנה שעברה. במהלך אירועי הדמים נהרגו 1,300 בני אדם ומאות אלפים נעקרו מבתיהם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה)

התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי לפשעים בהאג, הגיע היום (חמישי) לקניה ואמר שבכוונתו לפתוח בחקירה בחשדות לביצוע פשעים נגד האנושות, בעקבות ההתפרצות האלימה שאירעה במדינה אחרי הבחירות ב-2008.

התובע לואיס מורנו-אוקמפו אמר את הדברים אחרי פגישתו עם נשיא קניה מוואי קיבאקי וראש הממשלה ריילה אודינגה, שהסכימו לחלוק את השלטון במטרה להביא להפסקת העימותים בין תומכיהם. השלושה דנו בדרכים להעמיד לדין את מארגני האלימות האתני, שהתרחשה לאחר הבחירות לפני יותר משנה ובמהלכה נהרגו 1,300 בני אדם ומאות אלפים נעקרו מבתיהם. החלטתו של אוקמפו פירושה שהנשיא וראש הממשלה החליטו לא להעביר בעצמם את החקירה להאג.

"הסברתי להם שאני מתייחס לפשעים שנעשו בקניה כפשעים נגד האנושות, לפיכך יש חשיבות לדברים, ולכן אני מתקדם", אמר אוקמפו.

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן, שתיווך במהלך המשבר, נתן לאוקמפו בחודש יולי רשימה של שמות החשודים העיקריים. לדברי מקורות פוליטיים, ברשימה נמצאים שרים בקבינט, חברי פרלמנט ואנשי עסקים. קניה הבטיחה לטפל במארגני המהומות, אך ניסיונות רבים להתחיל את התהליך נכשלו, וקנייתים רבים הביעו ספקות בנוגע לאפשרות שהבכירים המעורבים ייעצרו ויואשמו. "הבעיה היא שהאנשים שמימנו את המהומות הם עכשיו בשלטון. אני מעדיף שגוף עצמאי ינהל את התהליך", אמר אחד מתושבי מחנה העקורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully