וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשי האינטרנט בסין לא יקבלו יותר מכות

ממשלת סין אסרה על מתן עונש גופני לצעירים שהתמכרו לגלישה ברשת האינטרנט. זאת בעקבות מותו של נער ממכות שניתנו לו במחנה גמילה מיוחד

ממשלת סין אוסרת על מתן עונש גופני לצעירים הגולשים ברשת האינטרנט. משרד הבריאות הסיני פרסם היום (חמישי) הודעה בדבר האיסור, שלושה חודשים אחרי שנער הוכה למוות במחנה המיועד לגמילת בני נוער מגלישה באינטרנט.

בסין קיימים יותר מ-200 ארגונים שמציעים להורים טיפול ב"הפרעות אינטרנט" של ילדיהם, והממשלה מזהירה מפני הסכנות הטמונות בהתמכרות של צעירים לרשת. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, בסין יש כ-10 מיליון בני נוער שמכורים לאינטרנט. ההערכות הן, שיותר ממחצית מ-338 מיליון משתמשי האינטרנט במדינה הם צעירים. רוב טיפולי הגמילה נעשים באמצעות שליחת הצעירים לחנות באווירה צבאית, בהם מכריחים אותם להחליף את שעות הבהייה במחשב בפעילות פיזית קשה.

"כשפועלים למנוע שימוש לא הולם של האינטרנט, אנחנו צריכים למנוע במפורש הגבלות של חופש אישי ועונש גופני", נמסר בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של משרד הבריאות הסיני.

בחודש יולי אסרה הממשלה על טיפול בהלם חשמלי כדרך לגמול מהאינטרנט, זאת לאחר פרסומים על פסיכיאטר שטיפל ב-3,000 מטופלים באמצעות ניזי חשמל. הסערה הציבורית סביב הנושא לא שככה לאחר שבאוגוסט האחרון מת נער בן 15, שעות ספורות אחרי שנכנס למחנה אינטרנט בדרום מערב המדינה. מספר ימים לאחר מכן, נער נוסף נלקח לבית חולים אחרי שהוא סבל מתקיפות דומות במחנה אחר.

ההנחיות החדשות של הממשלה רומזות על כך שהיא לא חושבת שצריך למנוע לחלוטין את השימוש באינטרנט מהמכורים הכבדים. "מטרות ההתערבות היא לגרום לאנשי היעד להשתמש באינטרנט בצורה בריאה", נאמר בהודעת משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully