וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים מתפשטת - פוגעת גם בחתולים

המגיפה העולמית ממשיכה להתפשט: בארה"ב התגלה מקרה ראשון של חתול שלקה במחלה. האגודה האמריקאית לווטרינריה מעריכה כי גם כלבים נמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

חתול מאיווה, ארצות הברית, אובחן היום (רביעי) כחולה בשפעת החזירים. זוהי הפעם הראשונה שמתגלה בעולם חתול הנושא את נגיף המחלה. החתול בן ה-13 נדבק ככל הנראה מבעליו, כך מסר דובר האגודה האמריקאית לוטרינריה. "שניים משלושת בני המשפחה איתה גר החתול דיווחו על סימפטומים של שפעת לפני שהוא חלה". החתול טופל והחלים מהמחלה, ונראה כי לא הדביק אף אדם או חיה במחלתו.

עד כה התגלה הנגיף בסוגי בקר שונים, וגם בחמוסים הגדלים כחיות מחמד. חמוסים ידועים כרגישים במיוחד לוירוסי שפעת של בני אדם. להערכת השירותים הווטרינריים גם כלבים וסוסים מועדים לחלות במחלה, אך עדיין לא התגלה אף מקרה כזה. בישראל עדיין לא דווח על אף מקרה בו נדבקה חיה בנגיף.

מגפת שפעת החזירים התפשטה בקרב מיליונים ברחבי העולם מאז שפרצה והרגה לפחות 5,000 בני אדם. הדבקה בין בני אדם דווחה לראשונה במקסיקו סיטי באפריל 2009, כשהנגיף הועבר מאדם לאדם, ללא קשר למגע עם חזירים. אף על פי כן כונתה המחלה בשם "שפעת חזירים", בשל השערה כי מקור הנגיף מחולל המחלה הגיע מנגיפי שפעת הנפוצה בקרב חזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully