וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התפטר השופט שסירב לחתן זוג מעורב

שופט לבן מלואזיאנה סירב לערוך טקס נישואים לאישה לבנה ולגבר שחור. ההחלטה עוררה זעם רב בקרב הציבור המקומי. השופט הכחיש שצעדו נעשה ממניעים גזעניים, אך בסופו של דבר החליט להתפטר

השופט מלואיזיאנה שסירב לחתום על רישיון נישואים לגבר שחור ולאישה לבנה, החליט אמש (שלישי) להתפטר מתפקידו. ההתפטרות באה לאחר שקולות רבים במדינה קראו לשופט הלבן קית בראדוול, לעזוב את משרתו. בתחילת חודש אוקטובר, סירב השופט ממחוז טנגיאפוהא לקיים את טקס הנישואים של בת' האמפרי ובן זוגה טרנס מקקי.

בראדוול הכחיש שהאקט שבו נקט נעשה ממניעים גזעניים והדגיש כי ילדים מזוג מעורב אינם מתקבלים בהבנה בקהילה של הוריהם. בני הזוג חותנו בסופו של דבר על ידי שופט אחר והגישו תביעה על אפליה נגד השופט בראדוול ואשתו, בטענה שזכויותיהם לשוויון הופרו. לדברי בת' האמפרי, לאחר שהתקשרה למשרדו של השופט כדי לשוחח עמו על הוצאת רישיון נישואים, היא הופתעה לשמוע מאשתו על עמדתו בנוגע לנישואים מעורבים.

בראדוול כיהן כשופט במשך 34 שנים. לדבריו, רוב הנישואים הבין-גזעיים אינם מחזיקים מעמד. השופט העריך שבמהלך השנתיים וחצי האחרונות הוא סירב לארבע בקשות לרישיון נישואים. כשפרצה הסערה סביב המקרה, אמר בראדוול שהוא לא מתחרט על החלטתו. "קשה להתנצל על משהו, כאשר אתה באמת ובתמים מאמין בתוככי ליבך שלא עשית משהו שגוי".

ההחלטה של בראדוול להתפטר התקבלה בעקבות ההערכה שהוא יפסיד בתביעה נגדו. "סביר להניח שאני אעשה את אותו מעשה שוב," הוא אמר בראיון לתחנת טלוויזיה מקומית, נוכחתי לדעת שאני לא יכול להיות שופט ולהיות בעל מצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully