וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון במרוקו: "אנו נחושים להשיג שלום"

מזכירת המדינה נאמה בפני שרי החוץ של מדינות ערב, וקראה למדינות האזור להתגבר על הטחות האשמה ההדדיות. היא גם חשפה תוכניות שנועדו לשפר את הקשר של ארה"ב עם העולם המוסלמי

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון קראה היום (שלישי) לישראל, לפלסטינים ולמדינות ערב להתגבר על הטחות האשמה ההדדיות במטרה להשיג שלום. "אנחנו נחושים ועקשניים במרדף אחר היעד הזה", אמרה קלינטון במהלך נאומה בפני שרי החוץ של מדינות ערב בפורום לפיתוח במרקש שבמרוקו.

קלינטון ניסתה גם להרגיע את הרוחות לאחר ששרי החוץ הביעו אתמול את אכזבתם מכך שבמהלך ביקורה בישראל ביום שבת, היא לא הצליחה להפעיל יותר לחץ להקפאת ההתנחלויות. "אנחנו צריכים להיזהר בדברינו ולהימנע מרטוריקה של כעס", הדגישה קלינטון. מזכירת המדינה גם קראה לשיתוף פעולה ותמיכה של הנוכחים כדי למצוא דרך להשגת "היעד המשותף של שלום מקיף". קלינטון גם חזרה על העמדה שלפיה ארצות הברית מחויבת לפתרון של שתי מדינות, כאפשרות היחידה להשגת שלום ושגשוג במזרח התיכון.

בנאומה, חשפה גם קלינטון שורה של תוכניות שמיישמות את הבטחתו של הנשיא ברק אובמה ל"התחלה חדשה" עם העולם המוסלמי. הן כוללות, בין היתר, קידום תכניות חדשות לעידוד יזמות, פיתוח כלכלי, חינוך, שיתופי פעולה מדעיים וטכנולוגיים, והעצמת נשים. היוזמות הללו באות בהמשך לנאום קהיר של אובמה בחודש יוני, בו הוא קרא להתחלה חדשה ביחסים הרעועים בין ארצות הברית לעולם המוסלמי.

בתום נאומה עזבה קלינטון את מרוקו ויצאה לקהיר, שם היא אמורה להיפגש מחר עם נשיא מצרים חוסני מובארק.

אתמול ניסתה קלינטון למתן את הרושם שביקורה בישראל הותיר לגבי יחסה של ארצות הברית לבנייה בהתנחלויות, ואמרה שישראל צריכה לעשות יותר כדי להביא לחידוש שיחות השלום עם הפלסטינים. "הישראלים הגיבו לקריאות של ארה"ב, הפלסטינים והעולם הערבי, והביעו את נכונותם לרסן את הפעילות בהתנחלויות", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים אתמול במרוקו. "ההצעה הזו היא פחות ממה שאנחנו מצפים לו, אבל תהיה לה חשיבות רבה להגבלת ההתרחבות של ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully