וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן מתפייט: "אני צריך עוד זמן למשפט"

רדובן קראדיץ' המואשם בפשעי מלחמה ניאות להגיע סוף סוף למשפטו שמתקיים בהאג. הרודן הבוסני-סרבי ניסה לשכנע את פאנל השופטים שהוא "קבור תחת ערימת מסמכים"

הרודן הבוסני-סרבי רדובן קראדיץ' הופיע היום (שלישי) לראשונה בבית המשפט בהאג לדיון מנהלתי במשפט שנערך נגדו בגין פשעי מלחמה. הדיון היום נועד לפתור את החרם שקראדיץ' מנהל נגד הדיונים בטענה שהוא זקוק ליותר זמן על מנת לנהל את ההגנה שלו.

קראדיץ' חזר על עמדתו וטען שהוא לא יכול להצטרף לדיונים למשך 10 חודשים, עד שלא ישלים את הקריאה של יותר מ-1.3 מיליון דפי מסמכים.

"אני לא רוצה להחרים את התהליכים הללו אבל אני לא יכול לקחת חלק במשהו שהיה רע מההתחלה", אמר קראדיץ'.
אב בית הדין אמר שבית המשפט כבר קבע שלנאשם היה מספיק זמן להתכונן. "ברור שאתה לא מסכים עם ההחלטות האלה", אמר השופט. "אולם, כפי שכבר אמרתי לך בעבר, זה בית המשפט, לא הנאשם קובע את המוכנות למשפט".

שלושת השופטים ידונו בנושא ויחליטו השבוע כיצד להמשיך. אחת התובעות הציעה מגוון אפשרויות, שכוללות בין היתר, מינוי סניגור מחליף במקרה שקראדיץ' ימשיך עם החרם שלו, או לשלול מקראדיץ' את הזכות לייצג את עצמו.

המנהיג לשעבר של בוסניה-סרביה עומד בפני 11 אישומים שכוללים רצח-עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך המלחמה בבוסניה בשנות ה-90'. הוא נתפס בשנה שעברה בסרביה לאחר שחי במשך 13 שנים בזהות בדויה.

קראדיץ' טען שיש לו חסינות מפני בית המשפט הבינלאומי כי לדבריו הוא עשה עסקה סודית עם השליח האמריקאי ריצ'רד הולברוק שהוא לא יעמוד לדין אם הוא יעלם מהחיים הציבוריים. הולברוק דחה פעמים רבות את הטענות הללו, ובית הדין הבינלאומי דחה את טענת החסינות של קראדיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully