וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא האפגני המושחת יחל להיאבק בשחיתות?

הנשיא הנבחר של אפגניסטן חמיד קרזאי הבטיח היום לפתוח במלחמה בשחיתות ולהקים ממשלה רחבה. קרזאי הכריז זאת בצל לחץ כבד מצד מדינות המערב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הנשיא החדש/ישן של אפגניסטן חמיד קרזאי, הבטיח היום (שלישי) להקים ממשלה רחבה לאחר לחץ כבד מהמערב לפעול נגד שחיתות במדינה.

קרזאי ערך היום את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו לאחר שאתמול ועדת הבחירות במדינה הכריזה עליו כמנצח בבחירות בעקבות פרישתו מהמרוץ של יריבו היחיד עבדאללה עבדאללה. קרזאי אמר פעמים רבות שהוא רוצה שממשלתו תאחד את העם, אך הוא לא פירט היום אם יציע לעבדאללה תפקיד בממשלה החדשה, וגם סירב לענות לשאלות על כך.

דיפלומטים ומנהיגים רבים קראו לקרזאי להושיט יד לעבדאללה, עקב החשש שהאופן שבו נבחר קרזאי, לאחר שוועדת בדיקה מצאה שכשליש מהקולות עבורו בבחירות באוגוסט היו מזויפים, יפגע בלגיטימיות של ממשלתו. "הנשיא החדש חייב ליצור במהירות ממשלה שתהיה מסוגלת לזכות בתמיכה של העם האפגני והקהילה הבינלאומית", אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שמבקר באפגניסטן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צלצל לעמיתו האפגני לברך אותו וביקש ממנו לפתוח "פרק חדש" בלגיטימיות של הממשלה האפגנית. אובמה עדיין שוקל את בקשתו של מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן לתוספת 40,000 חיילים. הממשל האמריקאי אמר בעבר שלא תתקבל החלטה עד שלא יובהר עתידה הפוליטי של המדינה.

"יהיו שינויים משמעותיים בממשלתנו העתידית", אמר היום קרזאי, "אנחנו עכשיו נחושים להשתמש בכל כוחנו, בכל אמצעי, על מנת להסיר את כתם השחיתות מארצנו". הנשיא הנבחר גם קרא ל"אחיו הטליבנים" לחזור הביתה ולאמץ בחום את ארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully