וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט שלמה במשפחה אחת מבריטניה

תינוק בבריטניה סובל ממום נדיר שאין סיכוי להחלים ממנו. האם קיבלה את המלצת הרופאים לנתקו מהמכשירים, אך אביו פנה לביהמ"ש למנוע מהרופאים לנתק את בנו ממכונת ההנשמה

הוריו של תינוק שנולד עם מום קשה רבים בבית משפט על ההחלטה האם הוא יחיה או ימות.

אתמול (שני) החל הדיון בבית משפט בבריטניה בעתירתו של האב למנוע מרופאים, שזוכים לתמיכת האם, לנתק את התינוק בן השנה ממכונת החייאה. התינוק נולד עם מום גנטי עצבי נדיר שאין סיכוי להחלים ממנו. הוא לא יכול לנשום ללא עזרה ומחובר למכונת הנשמה מאז לידתו. "זה גורם לחולשה חמורה של השרירים, בעיות הזנה ונשימה, והמחלה מחמירה," נמסר מבית החולים בהודעה. הרופאים טענו שלתינוק צפוי קיום "עלוב, עצוב ומסכן" עקב מצבו. אביו של התינוק, שחי בנפרד מאשתו, מתנגד, כאמור, לתביעת הרופאים.

בבית המשפט תיארו הרופאים כיצד ריאותיו של התינוק מתמלאות בנוזלים בכל כמה שעות – ונותנות לו תחושה שהוא נחנק – וצריך לשאוב את הנוזלים, תהליך שגם גורם לתינוק סבל.

עורך דינה של האם אמר שהיא עדה בכל יום לסבל שהוא עובר רק כדי לשרוד, ושהיא מרגישה שהסבל שלו חשוב יותר מצער שלה. מנגד, טען האב שהתינוק, שלא סובל מנזק מוחי, יכול לשחק ולזהות את הוריו. עורך דינו מתכוון להראות סרטון וידאו שמראה את התינוק מגיב לסביבתו.

לדברי עורך הדין של בית החולים, התינוק נותק ממכונת הנשמה שלוש פעמים. בפעם הראשונה הוא הצליח לנשום באופן עצמאי למשך 40 דקות. בפעם השניה למשך 30 דקות, ובפעם השלישית למשך חמש דקות בלבד לפני שהיה צריך לחברו מחדש למכונה.

בית החולים יצר קשר עם רופא חדש שיבדוק את התינוק בדחיפות. לבקשת האב, הרופא אמור להעריך האם פיום קנה הנשימה יעזור לתינוק לנשום. לדברי הרופאים, גם אם התינוק יוכל להשתחרר מבית החולים הוא עדיין ייצטרך השגחה צמודה. שני הוריו הביעו רצון לטפל בתינוק אם בית המשפט יכריע שהתינוק יוכל להשתחרר לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully